torsdag 16 september 2010

Stilstudie

Så här stod jag och min reporterkollega Peter Henriksson och följde matchen igår. Jag - lugnt tillbakalutad med god syreupptagningsförmåga, Peter - initierat framåtlutad, redo att rusa fram mot en eventuell intervju. Foto: Studiomannen Lars-Ove Haraldsson, som går runt i kortbyxor året runt och tjoar glatt på göteborgska.

Vi fick flest kommentarer på att vi hade en ljusblå respektive en rödblå slips på oss. Märkligt att de detaljerna alltid ska vara de som folk fastnar för.

Som jag ser det så var det en av de fem bästa Allsvenska matcher jag har sett, och jag har sett några stycken (den sämsta är Gefle-Landskrona, 0-0, 20 juni 2005). Tempot, inramningen, historierna - allt höll det som i det Europeiska landet Sverige alltid kallas "Europeisk klass".

Sen är ju Dardan Rexhepi för bra för att vara sann. En 18-åring som nämner Emile Zolas "Therese Raquin" som sin favoritbok och sen går ut och avgör en kombinerad seriefinal/Skånederby är rätt skoj, liksom. Naturalism it is.

2 kommentarer:

Mange sa...

Du har ju den klassiska "hängfejan"! :)

Olof sa...

Vilka är de övriga fyra på topp 5 då?