söndag 22 augusti 2010

Fotodagbok från Spanien, del 3

Ibland snubblar man över erbjudanden som man bara inte kan låta bli att nappa på. Detta är ett utmärkt exempel. På en bensinmack mellan Bilbao och Santander sålde de dataspel för den nätta summan av (typ) 150 spänn. Vad var det då för spel som erbjöds...?

Jo, det var förstås det hypermoderna Euro 2004-spelet som - i princip - skänktes bort. Eller inte. Om jag ska ranka alla utförsäljningar av gammalt skit som jag någonsin sett tror jag att denna rankas som nummer ett.

I förrgår eftermiddag åkte vi tillbaka till San Sebastian för lite kompletterande intervjuer och annat, men tror ni inte att 'Joaquin del fotografía' prompt skulle upp på ett berg och ta en vybild först?

Å andra sidan kan jag förstå honom. Det är otroligt fint här. Boka omedelbart en resa till San Sebastian om ni inte har något annat för er!

Härligt orenoverade och ruffiga San Mames i Bilbao i förmiddags. Här vill jag definitivt gå på match innan arenan byts ut mot ett modernt stål- och glasschabrak 2014.

Apropå stål- och glasschabrak stannade vi till utanför grymt snygga Guggenheim i Bilbao. Vi gick dock aldrig in, vi är ju trots allt sportkillar...

Imorrn bitti styr vi den berömda kosan mot Madrid, sen åker vi hem på tisdag. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli så laddad inför den här spanska säsongen som jag faktiskt är. Det ska bli fantastiskt kul, och på lördag börjar det. Ni ska få en liten försmak av mitt La Liga-tips inför säsongen här: Barca försvarar inte ligatiteln.

8 kommentarer:

Dan sa...

Videojuggar! Vilken ordvits :)

Unknown sa...

Passar ni på att intervjua Henok Goitom när ni väl är på plats? Han har haft en extremt stark försäsong och förtjänar mer mediapublicitet i Sverige, något jag hoppas och förlitar mig på att ni gör när ni nu börjat sända La Liga

Unknown sa...

Det var alltså inte de så populära serbköpen från 90-talet till svensk fotboll som såldes så billigt alltså?

Unknown sa...

nej mästare blir real madrid efter att zlatan gått dit, han har ju känsla för vilka som vinner precis som m laudrup.

Jonas Dahlquist sa...

Exakt! "Videojuegos" är spanska för videojuggar...

Självklart kommer vi att träffa Henok (om han vill). Dock inte på denna resan - nu körde vi norra Spanien, nästa blir till de södra delarna.

TP sa...

Haha riktigt roligt med ett "billigt" pris på Euro 2004, hypermodernt som du skrev och spelet var dessutom till hypermoderna Playstation 2! :)

Unknown sa...

Hoppas att ni kommentatorer arbetar lite mer på det spanska uttalet än vad TV4s motsvarigheter har gjort. Stör mig på Perlskogs "Sevilja" och "Casiljas".. LL=J!

mattias sa...

Borde inte Malaga vara ditt lag? Det ahr nyss utkommit en bok om laget som marknadsförs på följande vis:

With thousands of British ex-pats and holidaymakers on the Costa del Sol attending every home game, they can now find out the extraordinary story behind the club they have taken to their hearts.