fredag 20 augusti 2010

En titt in i framtiden

Alldeles strax sätter sig jag och foto-Jocke och styr kosan från Bilbao till Santander. Vi ska intervjua Kennedy Bakircioglü, förstås. Han har ju en rätt rolig debutmatch att se fram emot...

Innan jag skriver en sak om premiäromgången vill jag, via Youtube, dela med mig av en kommentar som har kläckts cirka 700 gånger på den här resan. Ibland blir det så. På den sista Englandsresan i våras gick vi bara och sa "Va faaaan...", som en hyllning till Jakob Eklund. På denna resan går vi enbart omkring och citerar den finske rallyföraren Markus Grönholms avslutning i den här intervjun:


Så ja, nu kommer ni också gå omkring och säga "Up in the a** of Timo" hela tiden.

Vad var det då med den första omgången i Spanien? Jo, det faktum att jag är en liten Saida. När jag och demonproducent-David ombads snickra ihop ett körschema till den första söndagssändningen med spansk fotboll för oss på Canal+ så hittade vi helt enkelt på vilka matcher som vore kul för oss att ha i sändningen. Så här såg det ut:

Nu kanske ni tycker att det här är självklara matchval och att gissningen inte var så svår, men förra säsongen så spelade antingen Real eller Barca på lördagen i princip varje helg. Skönt att inte behöva ändra någonting av de förberedelser som gjorts.

1 kommentar:

Stig-Åke P sa...

Med all respekt för La Liga, men jag saknar min PL-lördag. Det är nu 2:a helgen som man sitter med PL-abstinens. Peter Backe på TV4 Sport och The Championsship ger ingen anledning till extas. Fråga? Vad tror du om Zlatans chanser att få spela mot Sevilla? Han gjorde ju målet senast, men det verkar som om Pep G inte är impad, eller? Hoppas och tror dock han blir kvar i FC Barca.
Ps! Får nog f*n införskaffa Viasat ändå. Skakar av PL-feber.