fredag 13 augusti 2010

Chinese democracy

Som ni vet så tycker jag att det här med matchställens betydelse är av överordnad sort. Snygg matchtröja = lag jag gillar, ful matchtröja = lag jag ogillar. Sen kan det där svänga från säsong till säsong.

Birmingham City är en av de klubbar i fotbollseuropa som valt att låta fansen bestämma, ett trevligt initiativ för att låta suppoprtrarna få känslan av att de åtminstone är av någon betydelse fortfarande. De har en ny kinesisk tröjtillverkare som heter Xtep, och de kom fram till följande förslag:

Det vinnande matchstället blev alternativ fyra, vilket förstås är det som är längst till höger här. Som alla och envar kan se är det också det klart fulaste av de fyra alternativen, vilket vi lär oss en tydlig läxa av - be inte engelsmän om smakråd.

Nu ska jag sätta mig och leta efter spanska matchställ till den här säsongen.

6 kommentarer:

Fagrell sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Adriano sa...

Thomas sa...

Erik sa...

Anonym sa...

JOEY sa...