torsdag 1 juli 2010

Ingen ängel

Hoppsan, det var tydligen inte populärt att ta ut Argentinas Angel di Maria i sin "bästaelva" i VM så här långt. Jag tycker nog att han har klarat sig alldeles utmärkt, möjligen är han något oförlöst i offensiven eftersom Tevez/Messi/Higuain suger i sig det ansvaret som en amerikan drar i sig Diet Coke på McDonalds DriveThru. Men ändå bra.

De namn som var närmast att komma med var Keisuke Honda, Thomas Müller, Miroslav Klose och Gonzalo Higuain. På målvaktssidan håller jag - över alla fyra matcher - Justo Villar och Julio Cesar som bättre än Richard Kingson, även om ex-Hammarbyaren var briljant i åttondelen mot USA. Jag går bara och väntar på att han ska göra en av sina patenterade tabbar, och den kommer förstås mot Uruguay imorrn.

Nu ska jag sätta mig och boka in höstens första reportageresa. Den går till Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla och Valencia. Detta är en klar fördel med att jobba med den spanska ligan jämfört med den engelska. Blackburn, Stoke och Sunderland är liksom inte lika kul att åka till...

22 kommentarer:

hedlund sa...

Oj, var är Fabregas. Just det, han platsar inte riktigt i Spanien. Precis som jag skrev när han diskuterades i samband med nån omröstning här för ett par månader sedan, där han skulle vara bäst i världen enligt vissa. Oj så mycket skit jag fick av vissa gästkommentarer här i bloggen.

Och då är jag ändå bara en som skriver nån gästkommentar nån gång ibland. Jag antar att blogginnehavaren måste känna så ganska ofta. Vad var det jag sa.

Daniel sa...

Trist att du låter ditt enorma hat mot Hammarby gå ut över VM:s bästa målvakt såhär långt...

Anonym sa...

När kommer resten av VM-lagen :'O

Håkan sa...

Den bästa fotbollsreportern och den bästa ligan kan ju inte bli annat än bra! Ser fram emot höstens sändningar.

Erik sa...

Något som enligt mig är mer intressant än VM:s bästa spelare, som till viss mån är ganska enkel att förutse i förväg, är VM:s genombrott. Vore kul om du gjorde en sån elva också, alltså med hyfsat okända spelare som spelat högt över förväntan. Typ Arshavin 2008.

Jag tycker Honda slagit igenom, men jag kände inte till honom innan VM vilket många andra gjorde vilket gör att han kanske inte gjorde något genombrott utan mer presterade ungefär vad som förväntades.

Boson sa...

Ska ni göra studioprogram till matcherna som går 22:00 på lördagar. Vanligaste tiden för Barcelona-matcherna som majoriteten tittar på? Eller söndagar 21:00. Missar inte Fjällström sina tåg då?

Jonas Dahlquist sa...

Daniel - bara för att man hejar på ett lag betyder inte det att man hatar andra lag. Det är bara idioter som hatar. Kingson har det som kallas "hög högstanivå, men låg lägstanivå". Det är det som fäller honom förr eller senare.

Boson - lördagskvällarna är inte bestämda än. Däremot vet jag att jag jobbar i studion på söndagar, och ni kommer att känna igen de övriga där också...

Hedlund - det svänger fort i fotboll. Saker man tyckte för ett halvår sen kan kännas hopplöst fel nu. Och tvärtom.

T_Pelkonen sa...

Om Holland skulle ta sig till final och vinna VM skulle Sneijder kunna bli vald till världens bästa spelare

Erik sa...

Tycker inte att man är en idiot bara för att man hatar ett lag. Det viktiga är vad man gör med hatet. Folk som bryr sig mer om hatet till en annan klubb än kärleken till sin klubb är 1. inga riktiga supportrar 2. ja, idioter.

Hat är ett ganska starkt ord, men jag kan erkänna att jag unnar ganska många lag olycka. T.ex. Argentina och Spanien i VM, jag hatar dom inte men jag blir glad om det går dåligt för dom.

Anonym sa...

bra fotbollsreporter dålig liga
USCH

Anonym sa...

Allvarligt! Var det Jonas man såg i publiken efter Spaniens 1-0 mot Paraguay?!

Erik Smedberg sa...

Hej Jonas!
Hoppas du la märke till "samma mamma" i kvällens match mellan Spanien och Paraguay. Nelson Valdes i Paraguay är ruskigt lik Per Moberg, frågan är...är de syskon? Samma hår och hela kitten.

Johan sa...

Vill inte bara jävlas men fan vad England är kass, men efter att Argenentina blev överkörda så borde ju England vara bättre än Argentina iaf. Alltid nåt

Anonym sa...

neuer är ju den bästa målvakten hittills, Müller leder poängligan och Lahm har faktiskt på riktigt varit den bästa högerbacken. Dessa tre MÅSTE in i laget. MÅSTE

richie sa...

jag känner att messi sneijder o drogba är topp 3 i kampen om världens bästa spelare. =) er/din jonas topp 3?

Erik Smedberg sa...

Hej igen!
Vill bara visa precis hur lika de är genom de här bilderna. Nelson Vales:
http://www.fifa.com/worldcup/players/player=207707/index.html
Per Morberg: http://airamsmat.webblogg.se/images/2008/per_1206143390_1808788.jpg

Jonas Dahlquist sa...

Erik S - den är bra, men numera så gammal att det växer mossa på den, tyvärr...

Erik Smedberg sa...

Haha, tänkte väl att en sådan klockren "samma mamma" inte kunde gått obemärkt förbi, får ursäkta för misstaget.

Katrin sa...

Även om Barcelona kanske är liite coolare att åka till så är Premier League solklart den coolaste ligan att jobba med... En vacker dag kan jag ta över när du drar till La Liga :D Haha

Gunnar sa...

Kära Jonas, Varför skriver du inga inlägg längre? är det en per månad som gäller nu eller? BESVIKEN

Anonym sa...

Vilken/vilka kanaler kommer Real Madrid visas på? Jag har nu Canal+ sport 1, Canal+ sport 2 och Canal+ sport extra. Men nu har jag sett att det har kommit en ny kanal, Canal+ sport Fotboll. Kommer den sända topplagens matcher eller är den för de lite mindre lagen?

Anonym sa...

Hoppas ni kan lyfta den spanska ligan och göra den mer intressant, tyckte TV4 gjorde ett blekt jobb med för mycket fokus på Zlatan, Barcelona och Real
Madrid.

Just nu är jag tveksam till att behålla Canal+ när ni tappat Premier League men ska ge er en chans för jag har alltid gillat era studioprogram i samband med matcherna.

Lycka till!

/Kristoffer