tisdag 6 juli 2010

Snart semester

Jag har inte tagit semester än, det har bara verkat så här på bloggen. Det har varit en massa mer eller mindre märkliga saker som har stått i vägen för bloggande de senaste dagarna - men det "riktiga" uppehållet börjar inte förrän på måndag.

Idag har jag t.ex kört till Vetlanda, tur och retur. En nätt tripp på 75 mil i den härliga begagnade SAAB 9-3 jag köpte som sommarbil nyligen. Det var ett speedwayreportage som skulle göras, och med tanke på hur lite jag gör under somrarna var det bara kul att komma iväg och jobba lite.

Nåväl, här får ni en åsikt 45 minuter in i Holland-Uruguay: Jabulanibollen funkar bättre på havsnivå än uppe i bergen runt Johannesburg. Vilka J-Ä-V-L-A skott!

5 kommentarer:

Daniel Rydén sa...

Kul att du inte bara har klass och smak för fotboll utan också för bilar! 9-3:an är ruskigt skön, äger en själv. :)

Kör lugnt!

Jonas Dahlquist sa...

Den är alltså tio år gammal... men visst är den skön! Förvånansvärt pigg och bränslesnål, trots en gubbig automatlåda.

Den är helt klart bättre än den andra bil jag ägt. 1995 hade jag en gul Audi 80 från 1973 (grön inredning). Den var inte något vidare.

Erik Lärke sa...

Vad tycker du om arsenals nya dräkt? Är den inte för underbar!

Jakob sa...

Hahaha vetlanda, herregud vilket tråkig ställe! eller hur??

mikael sa...

Synd att du jobbar med Canal+ och spansk fotboll.

Bytte från Canal+ till Viasat eftersom de hade italienska ligan. Istället fick de PL och Serie A gick till TV4

Skulle du kunna tänka dig att jobba med italiensk fotboll nånting framöver?

Kommer sakna dig i rutan