onsdag 30 juni 2010

Resumé (och bästa elva so far)

Sen i fredags har jag hunnit med följande:

* Hemresa från Sydafrika, som till stor del handlade om att få en tvååring att inte gnälla på en nattflight (vilket visade sig vara omöjligt).
* Fira farsans födelsedag.
* Köpa en bil.
* Sätta grunderna för planeringen inför hösten (La Liga startar den 28:e aug).
* Ta en rejäl uterunda med bl.a foto-Jocke och demonproducent-David.

Därför har bloggen blivit aningens lidande, men nu är jag tillbaka - och jag vet att jag är skyldig er en massa VM-lagpresentationer. Jag sätter mig och klämmer ihop den första av dem alldeles strax. Skönt att min 1-3 på listan fortfarande är kvar i turneringen.

Innan detta vill jag dock ge er VM:s bästa spelare så här långt, presenterade i en 3-4-3-uppställning.

Muslera (Uruguay)
-------------------------
Maicon (Brasilien)
Godín (Uruguay)
Friedrich (Tyskland)
-------------------------
di Maria (Argentina)
Schweinsteiger (Tyskland)
Özil (Tyskland)
Ayew (Ghana)
-------------------------
Villa (Spanien)
Forlan (Uruguay)
Messi (Argentina)

Förbundskapten: Bielsa (Chile)

Det kan vara något offensivt balanserat, men någon måste ju våga framåt också.

Allra bäst hittills? Den här killen:

20 kommentarer:

Simon L sa...

Di Maria?!

Jonas Dahlquist sa...

Det är Mesut Özil på bilden.

Johan sa...

Di Maria... utveckla!

Annars tycker jag Honda ska vara på Messis plats. Sen vete f-n om Muslera varit bästa målvakten (gjorde ju ett litet misstag mot Sydkorea), Richard Kingson te.x var ju lysande mot USA.

Vill man balansera upp det hade väl Sami Khedira eller den osynlige väggen Gilberto Silva varit alternativ.

Fagrell sa...

Di Maria?! vad gör han på en sådan lista...? Hans plats ska Thomas Müller ha! Sen tycker jag att Honda och Matsui i japan borde finnas med. Vilka som ska bort är ju det kluriga.... :)

Ollonhund sa...

Vette fan asså.. hur får du in Di Maria och Muslera i elvan? Di Maria har inte imponerat alls i mina ögon och Muslera har ju klantat sig lite här och var...

Anonym sa...

Simon för fan!

Olof sa...

Dator från 95?

Joakim sa...

Vi kan ju hoppas att Özil får ett fint kontrakt efter VM så han får råd att skaffa sig en plattskärm!

martin sa...

Skönt att ha dig tillbaka Jonas! Som vanligt är det enklast att kommentera på elvor då de är väldigt utlämnande... En sak jag inte riktigt håller med om är di Maria som jag inte alls tycker har imponerat i sin roll i vm. Såg en del i kvalet då han var mycket mycket bättre. Funderingar kring honom och framtid i real?

Patrik sa...

Vad blev det för bil då?

Pierre sa...

Du måste ju skoja med Di Maria. Platsar snarare på en elva med de största besvikelserna. Du måste ha sett andra matcher än vi andra.

Kul att du är tillbaka hur som helst.

Simon L sa...

Jo, det såg jag med. Men Di Maria i elvan var väldigt underligt tycker jag.

Daniel sa...

Hur du kan ha Di Maria i en sådan elva har jag ingen aning om, vad har han presterat liksom? In med Müller istället som har varit fullständigt jävla briljant.

King Richard ska också vara med istället för Muslera (att Uruguay inte släppt in mål är ju tack vare en jävligt tajt försvarslinje, inte tack vare bra målvaktsspel). King Richard har varit fullständigt dominant och ska definitivt platsa.

prd sa...

Klose

Anonym sa...

Muslera får mycket gratis av Uruguays kollektiva defensiv, på rak arm håller jag Richard Kingson högre. Räddade poängen mot Australien och var helt ENORM mot USA. Sen gjorde han en grov tabbe mot Aussie, men shit happens, och dessutom gjorde Muslera också det mot Sydkorea, även om det inte var lika tydligt.

Johannes sa...

Di Maria var en av dom spelarna som jag såg fram emot att följa mest under VM då jag inte har haft tillgång till Benficas matcher men samtidigt hört att killen tydligen ska vara grym. Kan säga att hittills är jag väldigt besviken.

Jonas Dahlquist sa...

Det blev en gammal SAAB.

Jesper sa...

Jonas, kommer du inte alls kommentera PL längre framöver? Jag har inte missat en PLsändning på flera år, och du är huvudorsaken. Du kan ALLT! Lämna aldrig ligan du älskar, jag kan betala din lön om det skulle vara så!

DU ÄR PREMIER LEAGUE!

Anonym sa...

alexis sanchez borde at di maria.
Jo jag vet att chile är ute från vm men sanchez har varit GRYM

J sa...

"Därför har bloggen blivit aningens lidande, men nu är jag tillbaka - och jag vet att jag är skyldig er en massa VM-lagpresentationer. Jag sätter mig och klämmer ihop den första av dem alldeles strax." - en vecka sen!

Men Jonas, bättre kan du :D