tisdag 8 juni 2010

Hoppas att de åker ur...

PRESSTOPP! PRESSTOPP!

Detta är alltså, bekräftat, Evertons bortatröja under 2010-11.

Kolla här hur nyförvärvet från Leeds, målsprutan Jermaine Beckford, verkligen skäms och ångrar att han flyttade just till Everton. Han som hade så många anbud från klubbar som inte vill se ut som Barbapapa. Visste ni förresten att Barbapapa (barbe a papa = pappas skägg) är det franska ordet för Sockervadd? De är inte kloka, de där fransmännen.

Nåväl, nu önskar jag att Everton får ett straff för detta. Minuspoäng är förstås det mest troliga, men kanske också en total bojkott av fansen vore på sin plats.

Everton hävdar att de ville ha en färg som gjorde det lätt för spelarna att urskilja varandra, vilket är en av de dummaste lögner jag har hört. Premier Leagues bästa bortalag 2009-10 var Man Utd (36 poäng), och de hade svart eller vitt och ändå inga problem att urskilja varandra. Chelsea klädde sig inte heller som dragshowartisten Babsan men fick ändå ihop 34 pinnar på bortaplan, o.s.v.

Everton - denna gamla fina, klassiska klubb med så många spelare att gilla - har sjunkit enormt i mina ögon nu.

8 kommentarer:

Peter Lundström, Piteå sa...

Varför inte behålla den snygga bortatröja dom hade ifjol. Den svarta med rosa inslag. Såg ut som en schysst pikétröja. Den här ser ut som ett barcainspirerat kräkframkallande tvättmedelspaket

Anonym sa...

Ändå mycket snyggare än alla de där urfula pissgul/guldfärgade andradräkterna som alla topplagen skulle ha ett tag i början av förra decenniet. United, Arsenal och Liverpool.

joel nilsson sa...

Inte snygg! Tycker annars att birminghams nya är skitsnyggt. Gillar också iden att dom lät fansen rösta fram det. Bara hoppas att seb spelar kvar till hösten så att det är värt att kolla på dom.

Johnn Y sa...

Håller med Peter. Förra året var ju übersnögga! :)

Fagrell sa...

Haha värsta jag sett! Tur att ni förlorat rättigheterna! =) nästa gång ni sänder PL fotboll igen är nog den där tröjan bränd och begraven...

Anonym sa...

Nu ska jag säga något vågat - Den är snygg!

Anonym sa...

Den ser okej ut! Här har de en färg som de snabbt kan urskilja från mängden! Den kommer att synas väldigt bra, bara motståndarna inte ser dem lika bra då.... ?

Anonym sa...

Jag skäms som Everton-suporter... nästa säsong kommer jag inte våga se en enda bortamatch i sällskap med någon av mina kompisar som håller på andra lag. De kommer reta skiten ur mig då! Antar att det ligger något taktiskt beslut bakom det hela... någon tänkte kanske att dessa löjliga tröjor skulle få motståndarlaget att börja skratta hysteriskt och därför inte kunna spela ordentligt?