fredag 7 maj 2010

VM:s två iskallaste matcher

Om man tittar på FIFA:s hemsida, avdelningen VM-biljetter, så finner man att de flesta matcherna i gruppspelet är mer eller mindre slutsålda. Biljetterna delas upp i fyra kategorier, lämpligt döpta till kategori 1-4, där kategori 1 är hysteriskt jävla svindyrt och kategori 4 lite mindre svindyrt.

Det finns bara biljetter i kategori 4 till två gruppspelsmatcher kvar, och då drar jag slutsatsen att det är de två, på förhand, sämsta matcherna i VM.

Onsdag 16 juni
Honduras - Chile
Mbombela Stadium, Nelspruit
Matchstart kl. 13.30


Torsdag 24 juni
Paraguay - Nya Zeeland
Peter Mokaba Stadium, Polokwane
Matchstart kl. 16.00


Nu tycker jag att vi gemensamt lovar varandra att följa de här två matcherna lite extra. Det är ju direkt synd om de här landslagen, som tydligen är så ointressanta att de inte ens är värda att titta på i ett VM-slutspel.

Själv tror jag på en 3-1-seger för Chile och en 2-0 seger för Paraguay.

8 kommentarer:

Fagrell sa...

Honduras-chile tycker jag känns väldigt intressant. 2 lag man inte ser så ofta spela. Egentligen sammma med Par-NZ men den känns där emot iskall.. =)

Anonym sa...

2-0 till Par? NZ kommer knoppa n några fasta situationer (de har ju ett ganska långt lag) och vinna med 2-1.....Honduras - Chile känns som en match med stor risk för försvarstabbar.....känns ju inte som världens defensivt starkaste lag...

Anonym sa...

Honduras är för mig ett av VM:s mest intressanta lag. Dels för jag är calciofantast och det finns en hel del "italienska" spelare i laget, dels för att det är en fotbollsnation på frammarsch, från ett geografisk område som annars inte verkar ha så mycket tvättäkta fotbollstradition (eller ibland så är de helt enkelt för små för att kunna konkurrera). Det kan bli en av CONCACAFs nya stornationer. Ingen calypsoploj, utan latinsk fotboll.

Anonym sa...

Synd att det inte går få till ett VM med 32 lag som man vill se :)

Algeriet-Slovenien känns fan inte het den heller.

Anonym sa...

Paragaisarna vinner med minst tre fyra baljor.

Nya Zeeland skulle få pisk av Malta...

Men Honduranerna är nog giftigare än vad vi tror. Visserligen är Chile hyfsat med Pizarro och gubbarna. Men näh, jag tror på 1-1.

Johnny D. sa...

Det roliga är att det är såna matcher som bruker bli de mest underhållande. Men för mig spelar det ingen roll. Tänker inte missa en enda match i hela VM.

Unknown sa...

I brist på Sverige har jag beslutat mig för att hålla en liten tumme för Nya Zeeland i VM så deras matcher kommer ha hög prio för min del. Dock förstår jag ju om jag är rätt ensam om att tycka så..

Valdemar sa...

Det värsta med Honduras - Chile är nog ändå att Chiles överlägset bästa spelare David Pizarro pensionerat sig från landslagsfotboll sedan flera år tillbaka. Inte direkt en av de gruppspelsmatcher man planerar in i tidskalendern.