fredag 7 maj 2010

Alltså - jag vet inte, jag...

Nu när det är valår och allt tycker jag att något parti ska snappa upp det här med kvaliteten på undervisningen i våra skolor.

Detta exemplet kommer från Malmö Aviations egen publikation "Grip", som förresten inte har ett dugg att göra med dragspelsvirtuosen Tord Grip, vilket jag både trodde och hoppades.

Hade de råkat få det till att Tel Aviv och Israel låg i Europa så hade jag förstått det bättre, eftersom de trots allt deltar i VM-kval från de europeiska grupperna, att de är med i EM-kvalet, plus att de dessutom ställer upp i Eurovisionsschlagerfestivalen.

Men Afrika!?

3 kommentarer:

Per B sa...

I Linnéuniversitetets katalog står det i en bildtext att "Afrika är ett härligt land." Bra där.

Haf3z sa...

En gång i tiden tillhörde de till och med Asien :D

Anonym sa...

Känns helt okej för mig. Israel är en stat som gärnsar till Egypten som ligger i Afrika. Även om det känns som att det egentligen ligger i Mellanöstern och därmed Asien, behöver inte gränserna vara så tydliga.