torsdag 27 maj 2010

Trainingpain

T-R-E timmars träning på Man Utd:s träningsanläggning har jag nyss blivit utsatt för. Det var fystränare och det var tekniktränare och det var koordinationstränare och det var jobbigt.

En sån här genomkörning av min otränade kropp borde ses som ett mordförsök, men jag tror att jag klarade mig. Har dock mer ont i framsida höger lår än i övriga kroppen, och där har jag ändå hur ont som helst.

Nästa VM-genomgång dröjer en dag eller två, just nu har jag fullt upp med kombinationen skoskav/drink på Living Room på Deansgate. Det är ett tufft jobb, men nån... osv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

You poor thing.

Henric sa...

Hur ska du kunna spela mittback imorgon med de smärtorna? :)

henke sa...

Vi är många som lider med dig...

Anonym sa...

Tråkigt att det är smutsiga United det handlar om. Du är värd bättre Dahlqvist½

manutd sa...

Vilken dröm att få kliva ut på Old Trafford och Carrington:)

Anonym sa...

Hej Jonas
Jag heter Mohammad Rad jag är 32 år och bor sen en tid tillbaka i Spanien. Fotboll är min kärlek, och jag älskar att skriva fotbolls artiklar. Jag har redan skrivit ett par stycken som jag undrar om du kunde kika på och kanske ge mig tips ifall något behöver förbättras eller ändras. Skulle vilja be dig om din mail så att jag kan skicka dessa artiklar till dig, jag bifogar min mail och hoppas att att du kan skicka ett svar till mig så fort du kan.
michelrad@hotmail.de

Erik sa...

Det går väl inte riktigt att säga att Nya Zeeland kan bli en flopp (ett av alternativen på omröstningen). Ingen har några som helst förväntningar på dom och även om dom förlorar varje match med 5-0 kan ingen direkt gnälla på dom eftersom man vet att de är ett risigt lag från Oceanien som bara är med i VM för att göra jämnvikten mellan kontinenterna möjlig.

Flopp, nä det är när ett lag med höga förväntningar gör bort sig, i mina ögon åtminstone.

Jonas Dahlquist sa...

Erik: Jag trodde ärligt talat att det var så uppenbar skillnad mellan lagen i undersökningen att alla skulle förstå ironin i att Nya Zeeland buntades ihop med guldkandidaterna här, men...

Mohammed: En journalist behöver kunna leta fram mailadresser, så jag utmanar dig att hitta min på egen hand. Det blir lektion ett.