onsdag 26 maj 2010

Precis som väntat

Egentligen var det bara en tidsfråga, men på fredag kliver jag in på Old Trafford och spelar match. På riktigt. Det är en sponsorgrej, och jag är glad att jag är en av de utvalda. Hade jag fått bestämma själv så hade det förstås varit Bramall Lane istället, men man kan ju inte få allt.

Sprillans nya fastdobb (räknar med torr plan) är förstås ett måste. Promenerar omkring här hemma och försöker få in "rätt" känsla.

Det kommer att handla om 2 x 30 minuter, jag spelar mittback för sponsorlaget, och vi möter Man Utd:s backroom staff, förstärkta med en eller två överraskningar, tydligen.

Ibland är det här jobbet och livet konstigare än vad jag hade kunnat tänka mig, fast åt det positiva hållet.

12 kommentarer:

Stefan sa...

Är det möjligt att se matchen någonstans?

Jonas Dahlquist sa...

Bara för de som betalar inträde. Svaret är alltså: nej.

manutd sa...

Alltså kanske man måste åka till Manchester och kika på matchen alltså. För de kan ju inte bli annat än en klassmatch:)?

bg sa...

Ryktas om att Giggs och Solskjaer skall vara med!

Anton sa...

Hoppas du försöker leva dig in i den engelska fotbollskulturen, och skrika saker så som "fuckoff" eller liknande utryck som är vanliga ;-)

Oskar sa...

Kan du inte göra en Sven Jerring och referera samtidigt som du spelar? Direktbloggande vore nåt!

Bellman sa...

Riktigt skönt att se att du håller dig till normala skor, och inte något futuristiskt dravel.

Solskjaer skulle väl inte vara helt fel att möta som mittback? Borde väl ligga ganska nära till hands att han är med eller?

Unknown sa...

That's not fucking fair.

Jens sa...

F-n vad avis man blir!! Hoppas du blir uppfintad på läktaren av Ole-Gunnar... :-)

Mange sa...

Extremt bra skoval! Kommer att gå hur bra som helst, break a leg!

Anonym sa...

Har du små fötter eller tjocka ben?

Fagrell sa...

Kan du inte lägga en "kabel" på gräsmattan, för min skull? :)