torsdag 6 maj 2010

The flow

Inte nog med att de nyss har snott åt sig (minst) en kvalplats till Champions League, de har dessutom ett knippe intressanta VM-spelare och ett typiskt "flow" runt klubben just nu i Tottenham. För att riktigt accentuera detta ytterligare kommer här en riktig paparazzibild från Spurs fotografering av hemmatröjorna till nästa säsong. Det ser bra ut. Mycket bra.

Det ser ut som fem målgivande passningar av fem möjliga på den här smygtagna bilden, återkommer med definitivt betyg.

Tänker dock vänta med alla nya matchtröjor i ligorna till dess att jag hunnit presentera alla VM-trupper (och tröjor). Det här var bara en försmak av vad Spurs har på sig när de förlorar i Champions League-kvalet mot Lyon.

15 kommentarer:

Jonas sa...

Jag anar en viss bitterhet - kan vi Spurs fantaster inte få njuta en liten stund nu när vi för en gång skull har lite framgång i klubben =)

Unknown sa...

Varför älskar jag den sista meningen så mycket? O juste är Arsenal supporter, du är härlig du Jonas :)

Unknown sa...

Du håller på att bli en ny Ekwall Jonas, dvs du fyller ingen funktion i fotbollens värld. Du klarar inte av att vara objektiv och du är en usel tippare. Med ca 8 matcher kvar tippade du att City skulle få 10 poäng mer än Spurs. Patetiskt var ordet. Du kan skriva för Sheffield United på svenska fans, hahaha (intressant läsning). NOOOT!

EG sa...

Hur var det nu?

Senast ett lag som inte tillhörde big four, Everton, var med i kvalet förlorade de mot Villareal om jag minns rätt. Gången innan dess var det Newcastle som torskade mot Partizan Belgrad som för övrigt slagit ut DIF omgången innan.

Spurs följer troligtvis trenden.

Daniel sa...

Både Spurs och Lyon är garanterat minst femma i seedningen till Champions League-kvalets fjärde omgång för icke-mästare, så det mötet kan inte bli av.

Måste tipsa om den här sajten för alla som gillar Europeisk fotboll och siffror :)

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/index.html

Honken Nicholson sa...

Tar inte i lika mycket som Pontus, men tycker att det allt som oftast finns en nederlåtande ton mot Spurs. Inte bara från dig, utan även från andra journalister som figurerar i bla Eurotalk och Rule Brittania (magnifika program dock). Undrar lite var den här generella bitterheten mot the Lillywhites kommer ifrån. Klubben spelar alltid positiv fotboll, har en sund ekonomi, det har figurerat många eleganta fotbollsspelare och karaktärer i klubben genom tiderna. Så hur kommer det sig att tonen allt som oftast är negativ när det handlar om Spurs. Verkar märkligt det där. Kan det bero på att Tottenham i stort sett alltid nämns som den klubb som ska utmana ex big 4, och som fram till igår alltid har floppat. Folk kanske tycker att klubben och dess supportrar sticker ut hakan för mycket...? Själv tycker jag det har varit allmän media som år efter år snackat om oss som utmanare, snarare än vi själva.

COYS!!!

Anonym sa...

Jonas kolla på Citys hemsida där dem interjuvar ordförande i CITY så kan du skriva ett inlägg där det bara står BLUE MOON RISING och ALLAH IS SKYBLUE

Anonym sa...

Jag stöttar Spurs sedan 30 år tillbaka och det där om Lyon är bara att ta :) Jonas kan väl få grisa lite va, jag menar han supportar Sheffield Utd!

Vi kommer säkert torska, men jag är rädd att det blir mot sämre motstånd än så... tänk AIK!!!

Jag tycker att du är en skön skribent Jonas, perfekt bloggare. De som verkligen gillar fotboll kan inte tippa, så är det bara!

Jonas Dahlquist sa...

Alltså, Pontus och Honken N, ni måste ju skämta!? Tottenham är - som jag har skrivit ett par gånger nu - sjukt överrepresenterade som favoritlag bland sportjournalister. Dessutom har de aldrig tidigare varit ett riktigt hot mot de stora klubbarna, så de har kunnat smyga omkring och vara en skön gamängklubb i största allmänhet. Att påstå något annat tyder på en hysterisk enögdhet.

Under flera år har Tottenham inte varit bra. Då har de fått skit. Nu är de bra. Då får de beröm. Så enkelt är det.

Jag har - för nittiofjärde gången - ingenting emot någon klubb i England överhuvudtaget (utom möjligen Sheffield Wednesday...) och har aldrig haft det heller.

Honken Nicholson sa...

Ahh, ge dig Jonas!! Jag är fullt medveten om att Tottenham supportas av en stor andel journalister... Jag är också fullt medveten om att klubben floppat många av de senaste åren. Någon enögdhet att prata om finns inte i min enögdhet ;)

Jag vidhåller ändå att tonen mot Spurs allt som oftast har varit aningen hånfull, på gränsen till syrlig. En undertro på årets lag fanns långt in i den här säsongen. "Ahh, Tottenham kommer att floppa till slut, det vet man ju" hette det.
Detta trots att laget spelat en otroligt stabil fotboll, som man inte har sett laget göra tidigare, ända från starten av säsongen. Går inte att komma ifrån.

Jaja, folk tycker vad de tycker om olika lag och det får man väl respektera.

COYS

hedlund sa...

Stor humor när folk angriper JD för att inte gilla Spurs. vet bara inte bättre.

Jag menar, att med sju-åtta omgångar kvar tippa Manchester City 11 poäng före Spurs i sluttabellen, det handlar väl inte om att han vill jävlas. Det är väl bara ett tecken på att han inte riktigt kunde se det komma.

Spurs ligger nu fyra poäng före Manchester City, vilket ger ett felaktigt tips på (11+4) 15 poäng lagen emellan med sju-åtta omgångar kvar. Det måste vara något slags av rekord.

Pitten sa...

Handen på hjärtat Spurs-fans..

Trodde ni själva att ni skulle ta 3 poäng mot Arsenal, 3 poäng mot Chelsea, 3 poäng mot City?

Nej precis, tänkte väl det.

Va? Nej, men sluta säga emot!
Ljuuuuug inte!
Det trodde ni inte alls..

Ni trodde som alla andra, att Spurs floppar tillslut.

Lasagne enyone?

Honken Nicholson sa...

No please, ingen lasagne för mig.

Tidigare säsonger har det varit så solklart att genomklappningen och den där djupa formdippen skulle komma. Dock så har inte känslan varit så i år då laget haft en stabilitet jag inte tidigare skådat. Hade väl förhoppningar och tro på 4 poäng mot Chelsea, Arsenal och Man U och sen en helt avgörande match mot City. Utdelningen blev med facit i hand ännu bättre än vad jag trott vilket ju är en underbar människa.

Forza Racing Club Spurs!

Honken Nicholson sa...

No please, ingen lasagne för mig.

Tidigare säsonger har det varit så solklart att genomklappningen och den där djupa formdippen skulle komma. Dock så har inte känslan varit så i år då laget haft en stabilitet jag inte tidigare skådat. Hade väl förhoppningar och tro på 4 poäng mot Chelsea, Arsenal och Man U och sen en helt avgörande match mot City. Utdelningen blev med facit i hand ännu bättre än vad jag trott vilket ju är en underbar människa.

Forza Racing Club Spurs!

dave sa...

Nu tycker jag ni är lite tramsiga. Med Tottenhams historia av sådana här viktiga skeden i säsongen/enskilda matcher de senaste åren, plus deras tuffa spelschema i åtanke vore det väl snarare enögt att tippa dom framför City.

Att smälla in tipsraden Vinst, Vinst, Vinst för Spurs mot Arsenal, Chelsea och City lär varit ett helt hysteriskt odds.

Stå på dig Jonas! Du må vara en usel tippare, men du är en kanonbra fotbollsjournalist!