torsdag 15 april 2010

Någon där uppe...

...vill tydligen ha mig kvar här i England. Min och foto-Jockes sista reportageresa har blivit förlängd med 36 timmar, på grund av det här askmolnet som tagit sig från det isländska vulkanutbrottet till det brittiska luftrummet. Inga plan lämnar ön idag, kanske inte heller imorrn.

Förutom alla uppenbara problem som uppstår (dagishämtningar, o.s.v) så finns det en sak som är värre än alla andra. Snuset är slut.

Har vi riktig otur får vi vara här till lördag kväll. Å andra sidan hinner vi med Man City-Man Utd då...

9 kommentarer:

ColinZeal.se sa...

Men usch så tråkigt! Menar det verkligen!
;)

Henrik sa...

Senast vulkanen ifråga var aktiv var den det i 2 år, ni får vänta till vinden vid vulkanen vänder och blåser mot något annat håll. Lite oroande kan man tycka att en vulkan kan stänga av flygtrafiken i hela norddeuropa och över atlanten. Men som sagt, det finns värre ställe man kan vara strandad på.

Anonym sa...

Är du i London så åk till Marble Arch. Där finns en svensk pub som faktiskt säljer snus ibland. Lycka till!

Anonym sa...

Haha, jag lider inte med dig när det är en jobbetald resa du gör. Och som sagt, nog ska du väl hinna med någon match till.

Anonym sa...

Fotbollsblogg

Unknown sa...

When there is a will, there is a way. Citys svenska supporterförening hade planerad supporterresa med 30 deltagare till helgens match men det gick i stöpet. 8 tappra själar trotsar dock vulkanens makter och beger sig med bil mot Manchester istället. Fyra av oss startade kl 19:00 från Örnsköldsvik och vi befinner oss just nu någonstans söder om Jönköping. Vad ska du ha för snus? ;)

Jonas Dahlquist sa...

Scim - fullständigt lysande. Vilka dårar/hjältar ni är. Jag har kommit på att det är lika bra att ha det här vulkanutbrottet som anledning till att sluta snusa. 24 timmar utan en prilla nu och jag håller på att gå av på mitten, men snart blir det bättre (hoppas jag).

Unknown sa...

Haha, lycka till med det. Om suget blir för stort så vet du var jag finns. Ps. Jag har en ljusblå tröja på mig Ds.

Anonym sa...

Jonas, finns det kaneltuggummi i England? Min farsa klarade sig på det i USA. :)