torsdag 22 april 2010

En sista reseblogg

Nu är jag och foto-Jocke bänkade i ett X2000 på väg från Malmö till Stockholm. Äntligen. Skönt att slippa skriva om möjliga och omöjliga reserutter hela tiden, nu kanske vi kan koncentrera oss på fotboll, litegrann.

"...någonstans mellan Harwich-Esbjerg...", en textrad som tidigt ratades av Christer Sandelin, Gigi Hamilton och Tommy Ekman.

Det här är inte en lagom packning om man ska tågluffa i t.ex västra Danmark.

Roten till allt det onda är alltså en vulkan, och vad ni kanske inte visste är att både jag och foto-Jocke har klättrat upp för aktiva vulkaner tidigare i våra liv. Jag i Guatemala, foto-Jocke i Indonesien. Så här såg det ut i Guatemala 2008:

Nu när jag tänker på det i efterhand så var det ingen som helst flygtrafik ovanför den här vulkanen, man såg å andra sidan ingenting som hade uppfunnits efter år 1400 under utflykten.

Nu ska jag hålla mig i Sverige i ett halvår i sträck tror jag. Eller åtminstone ett par veckor.

3 kommentarer:

henke sa...

Ska bli gött med lite ordning i studion och i intervjuerna! Välkommen!

Erik sa...

Du ser fan lite lätt skitnödig ut på bilden ovan... ;)

J sa...

Jag hoppas att du fortsätter blogga om engelsk fotboll även i höst!


Din blogg är helt enkelt den bästa.