fredag 16 april 2010

Askmolnet anfaller

Jag vet inte hur ni har det hemma i Sverige, men det här askmolnet är inte särsilt visuellt skrämmande. Så här ser det t.ex. ut från ett caféfönster på Deansgate just nu:

Är det möjligen så att det är ett lätt sommarmoln vi ser, eller är det ett isländskt askmoln? Jag gissar på det tidigare alternativet.

Solen tränger igenom askmolnet med nöd och näppe. Gårdagens eftermiddagsaktivitet för foto-Jocke ser ni här. Själv satt jag och skrev manus på hotellrummet. Jag lovar.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Jonas!

Vill nämna att denna match var supporter-resa för den svenska grenen av city-supportrar - citizens of Sweden. 29 stycken var det som skulle med plan från lite överallt i sverige. Hur det går med planen vet vi ju alla men tänkte bara meddela att det i skrivandets stund sitter 8 personer i 2 bilar av de svenska city-supportrarna som vägrade ta ett nej av flygläget och satt sig för att bila till Manchester, FRÅN ÖRNSKÖLDSVIK! Det är sjukt långt och är väl värt en eloge! Så 8 av oss från början 29 personer kommer hinna dit i tid, vi andra sitter framför tv:n och försöker glömma att man kunde varit där... Meningen med detta inlägg från min sida är kort och gott att framhäva mina supporterkollegor som har stått för en bedrift av sällan skådat slag, bila från Örnsköldsvik till Manchester.

Mvh - Per Eriksson, Karlstad

ps. cityseger är givet, 3-1 efter mål av Tevez x 2 och Bellamy. uniteds mål görs av R. Dunne, han brukar ju hitta citymålet var han än spelar...

Fredrik sa...

Ger mig tusan på att både det fulla och det tomma glaset är ditt Jonas, medan Jocke naturligtvis tar det lugnt. Bildkopositionen på just denna bild är dock riktigt bra för att vara ett foto av en amatör;-)

Erik sa...

Du blir nog kvar ett tag till Jonas. Tänk på att askan måste bort både från Englands och Sveriges luftrum.

Hmmmm... Nej. Jag tycker inte synd om dig. Bra fotbollshelg och till synes bra väder. Kanske blir lite tomt utan dig i studion imorgon dock. Även om Peter också är bra (om han blir din ersättare).

Unknown sa...

The English wanted 'Cash' not 'Ash' from Iceland!

dave sa...

Är det inte uppenbart tydligt att de listiga islänningarna har medvetet triggat det här utbrottet för att dra ner resten av Europas ekonomi till deras egen nivå? Det är en genialisk plan egentligen.