måndag 1 mars 2010

På Spåret

Jag lämnar timrad ö, för att hamna i timrat vattendrag...

Jodå, jag åker från Stockholm till Timrå med X2000 just nu (timrad ö = stock, holme) och här händer det grejer ska ni veta. Tågets Internet är ur funktion och Petter Johansson har glömt sin kavaj hemma. Virrighet verkar vara ett krav för att få jobb i den här branschen.

Rätt så kul att jobba som reporter med en hockeymatch efter att ha klämt Rule Britannia i fredags, PL-lördag i förrgår och kommentering av Spurs-Everton igår. Hoppas att spelarna i Timrå och Modo satt och tittade på OS-finalen igår kväll och blev inspirerade, för det var nog den bästa hockeymatch jag sett.

I veckan ska jag sen ägna mig åt att förbereda det här hedersuppdraget som jag hintade om för någon vecka sen. Tillsammans med Johan Mjällby ska jag nämligen vara konferencier på den Allsvenska upptaktsträffen på måndag. Det ska bli skoj, men jäkligt stressigt eftersom jag måste hem och kommentera Wigan-Liverpool på kvällen... Jag var inte SvFF:s förstaval, det vet jag, men får man chansen som reserv så ska man ta den.

Med tanke på att jag inte gillar att prata inför folk så är det märkligt att jag har det jobb jag har, men det är mycket lugnare i en TV-studio med 3-4 kameramän och en studioman i närheten. Nu kommer det att vara jag och Mjällby på en scen inför ett par hundra andra fotbollsjournalister... Nervöst, men det är bara att ta tjuren vid hornen o.s.v.

Nu står tåget helt stilla ute i en skog. SJ vet verkligen vad de sysslar med.

10 kommentarer:

n.g. sa...

Är inte nåt större hockeyfan men hållre med om att finalen var den bästa hockeymatch jag sett. Den fick mig att på jobbet idag argumentera för mindre rinkar i sverige, något som jag häromdan sket fullständigt i...hehe..

Lycka till med uppdraget..!

Jacob sa...

Lycka till Jonas!

Anonym sa...

Hoppas att PL-utmaningen från i lördags kommer ut ganska snart! :)

Albino sa...

Samma mamma tips, Martin Ericsson i Elfsborg och Aston Villas Craig Gardner. Lycka Till !

Mattias sa...

Du fick ju uppleva en skaplig match för att vara i elitserien igår där tyvärr Modos griniga gubbar gjorde det bedrövligt som inte kunde sluta fokusera på domarna men men.

Har ni på Canal + funderat nåt på att använda Facebook som SVT har gjort under OS på ett succeartat sätt?

Jag tycker det vore roligt om ni körde igång nåt liknande där ni skapar ett inlägg för varje match/händelse där folk kan kommentera mm.

Henrik Mangfors sa...

Tjena Dahlqvist.

Hur går det med mitt pris i 50+ tävlingen?

Anonym sa...

Lycka Till!

Föövrigt undrar jag om det är några nyheter angående PL rättigheterna?

Petter

Anonym sa...

Oldeen eller Johansson?

Jonas Dahlquist sa...

Henrik M - jag skickar dem imorgon! Har knappt varit på kontoret på ett par veckor, och sen måste jag tillstå att jag har glömt det litegrann.

Mangfors sa...

Låter ju kaniners Dahlqvist!

Glory Glory Tottenham Hotspur!!!