söndag 28 mars 2010

Handelsresande i pausintervjuer

Fredag kväll spenderade jag med Roger Johansson i Målextra-studion. Grymt roligt program att jobba med.

Lördag eftermiddag och kväll ägnades åt Premier League-sändningen och ett par fantastiska styrkebesked av Chelsea och Man Utd, samt en vackert målad tavla av Manuel Almunia, som mycket väl kan kosta Arsenal titeln.

Just nu, denna sommartidsmorgon präglad av grått snöslask, sitter jag på Centralstationen i Stockholm och väntar på tåget till Göteborg där det är match sex i kvartsfinalserien mellan Frölunda och Linköping. Även om jag föredrar fotboll framför hockey sisådär 36 gånger i veckan så ska det bli jäkligt kul, stämningen lär bli elektrisk i Scandinavium och av någon anledning händer det alltid en massa konstiga saker i matcherna när jag jobbar som hockeyreporter.

Imorgon måndag bär det sedan vidare till Olympia i Helsingborg för Allsvensk sändning och Helsingborg-IFK Göteborg. Även den jobbkvällen har alla förutsättningar att bli trevlig.

Socialt är jag dock en katastrof i februari, mars och halva april. Vi jobbar som fan, kvällar och helger och Timrå och Malmö och så ett sändningsmöte på kontoret på det. Ibland vet jag varken var jag är eller vilken dag det är.

Det är - som jag citerat Simon Bank här många gånger förr - ett helvete att vara sportjournalist, men det är iallafall bättre än att jobba. Trots allt.

Inga kommentarer: