söndag 21 februari 2010

Uppsamlingsheat

Eftersom den förra veckan var min mest teknikbedrövliga sjudagarsperioden i mitt liv var det bara passande att datorn jag använder i PL-lördagstudion pajade ur inför sista studiodelen. Nu spelade det ingen roll, men det var ändå det "perfekta" slutet på en vecka med idel problem.

Detta vägdes dock upp av att jag vann över Simon Soltan-Zadeh i Premier League-utmaningen med 9-6. Det syntes kanske att jag var nervös, för min vilopuls nådde nog tresiffrigt när Petter Johansson började läsa frågorna. Jag är mest nöjd med att jag fick till "Nagoya Grampus Eight" som svar på vilken klubb Arsene Wenger tränade innan han tog över Arsenal.

Nåväl, nu när jag återigen är i hemmets lugna vrå så har jag haft tid att plocka fram några foton från reportageresan jag och Jocke var iväg på, och även om de kommer sent - så bättre sent än... ja, ni vet. Så här hade vi det:

Så här mysigt väder var det i England från den första sekunden till den sista under resan. Det ni ser i bakgrunden är katedralen i Bristol.

Anledningen till att vi var i Bristol är inslagsserien "Dagens klubb" i Rule Britannia, och eftersom de allra mest nördiga kan skymta Memorial Park bakom monsunregnet så kan ni nog gissa vilken klubb som dyker upp inom kort. Det var inte jätteroligt att göra nio olika "ståuppor" i det där vädret, kan jag berätta.

Här har ni en av anledningarna till att Paris Hilton heter Paris Hilton, och inte Cardiff Hilton. Utsikten var inte direkt bedårande.

Cardiff ligger i Wales, och i Wales är de inte kloka - vilket bevisas av att det här är en fullt begriplig skylt för dem. Språket heter "kymriska" och låter som när islänningar är berusade.

Bloggens maskot - Neville Southall - har nu blivit så pass stor att han finns utmärkt på vägskyltarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen på att Premier League-utmaningarna läggs ut på hemsidan! Hade varit helt magiskt! :)

Anonym sa...

Skulle uppskatta om Jonas hade kunnat svara på föregående inlägg! :)

Jonas Dahlquist sa...

Tjaba. Jag ska höra med Canal+ om de vill ha dem där. Har för mig att vi gjorde så förra säsongen.

Anonym sa...

Bristol "Gasheads" Rovers, fan va gött! Tråkigt med vädret, annars är Bristol en skön stad.

Anonym sa...

Jonas, är det inte dags för en tävling snart?!?