fredag 12 februari 2010

Tävlingssvar

Klubben som två gånger i Premier League-sammanhang förlora en match trots att de gjort fyra mål framåt heter... Reading! De lyckades med det konststycket säsongen 2007-08, då de först åkte till Fratton Park i Portsmouth och torskade med 7-4 i september månad, och sedan blev det 6-4-förlust på White Hart Lane tre månader senare. Reading åkte ur den säsongen och släppte in 41 mål på sina 19 bortamatcher.

En av alla som mailade praktikant-Jocke med rätt svar var Gustaf Nolinder i Uppsala, och jag skickar en makalöst exklusiv Rule Britannia-mugg till honom när jag kommer hem från England. Samma sak får gälla vinnaren av tävlingen jag hade här tidigare under veckan, alltså Henrik Mangfors i Halmstad. Du får hålla dig till tåls ytterligare en vecka innan priset dyker upp i brevlådan.

Nu ska jag börja förbereda reportageresan till England nästa vecka. Hysteriskt tidig avfärd måndag morgon med foto-Jocke. Det ska hur som helst bli riktigt kul, och jag lovar att dokumentera det som händer med all önskvärd tydlighet.

Nu önskar jag en trevlig FA-cuphelg!

3 kommentarer:

Henrik sa...

Kan du inte klargöra vad som händer ifall Pompey går i konkurs respektive hamnar under adminstration nästa vecka.
Vissa menar att de poäng som lagen tidigare under säsongen har tagit mot dem tas bort ifall de går i konkurs. Det skulle då förändra förutsättningarna i tabellen då tex Arsenal och Man U tappar 6 poäng medans Chelsea och Liverpool bara tappar 3.

Anonym sa...

Lite smått irriterande att podcasten på avsnitt 7 av Rule Britannia är i ett filformat som inte stöds av iPhone.

Hjalmar H sa...

Henrik: Känns ju minst sagt mycket oklart. Om de nu tas bort poäng så skulle Chelsea och Liverpool behöva spela en match mindre än Arsenal/Man U (Liverpool förlorade mot P'mouth så de blir väl stora vinnarna isf.). Vad exakt är det som gäller?