torsdag 11 februari 2010

Samma mamma - ett familjedrama

I söndags dök det upp ett SMS från min gamle kompis Jonte Halldén, mest känd för sin roll som den sjukt stökige "Kalle" i det filmiska mästerverket(?) "Nattbuss 807" från 1997. Har ni inte sett den än så kan ni lika gärna fortsätta att låta bli att se den...

Nåväl, Jonte hävdade iallafall att Cesc Fabregas var snarlik rollfiguren "Sylar" i Heroes och att det därför vore en lämplig "Samma mamma". Jag är böjd att hålla med. Kolla här bara:

När jag letade runt efter lämpliga bilder på herr Quinto så tyckte jag att han liknade en annan fotbollsspelare också, och vad sägs om denna?

Med den här bloggens logik så är alltså Cesc Fabregas och Simone Perrotta halvbröder. Typ.

7 kommentarer:

Joel sa...

http://www.ajax.nl/upload_mm/1942517869_1999998995_k_bakircioglu.jpg

Sofia sa...

Sjukt likt fabbe!! Hahah skrämmande nästan ...

Anonym sa...

Nej det var ju inte alls likt Fabregas? Däremot det undre kortet

Anonym sa...

Det är ju inte ens i närheten...

Katrin sa...

Haha himlans bra sammanfattning där på slutet!

viwil sa...

Nattbuss är ju en otroligt bra film ;)

vad håller Jonte på med nuförtiden då? Och den givna frågan, vilket lag håller han på?

Unknown sa...

Perrotta, ok! men inte är väl Fabregas speciellt lik Sylar. Däremot så tycker jag det finns en ganska god likhet mellan en viss Jonas Dahlquist och Mark Clattenburg.