tisdag 2 februari 2010

Kvällsjobb

Lång arbetsdag idag eftersom jag suttit på kontoret sen 09.00, och så avslutas den inte förrän efter Hull-Chelsea ikväll (börjar 20.40 på Canal+ Sport 2). Har mest suttit och försökt hitta alla gamla kvitton som jag samlat på mig från i somras, men ska strax sätta mig och förbereda själva matchen.

Som några av er noterat så blåstes McDonald Marigas flytt till Manchester City av eftersom han inte fick något arbetstillstånd. De där reglerna är för jäkla lustiga, och godtyckliga, och det måste kännas konstigt för Manchester City. Nu blev det Inter för Mariga istället, där gick det bra att få jobba, uppenbarligen.

Robbie Keane är klar för Celtic säsongen ut, och det blir hans SJUNDE klubbyte i karriären. Man kan lätt luras att tro att Keane är jättegammal, men han är faktiskt bara 29. Det kommer med andra ord att bli fler klubbyten innan karriären är över.

Såna här presskonferenser där man presenterar en ny spelare är vardagsmat för Robbie Keane.

Transferfönstret är nu stängt, och den dyraste flytten till en engelsk klubb gjordes av... Adam Johnson! Ryktena säger att övergångssumman hamnade på en liten bit över £10.000.000, och det säger ett par saker:

* Manchester City har ohälsosamt mycket pengar.
* Engelska spelare är övervärderade.

Som spelare är han helt OK, och det jag såg av honom i Middlesbrough (när Stewart Downing inte spelade) för ett par säsonger sen lovade väl hyfsat gott - men att han ska vara värd över 100 miljoner kronor och förväntas höja standarden på ett Manchester City med monstruösa ambitioner vete fan.

0-0-matchen mellan Sunderland och Stoke igår var ett av de bästa sömnmedel jag någonsin har använt. Jag borde i och för sig ha anat att det skulle bli målsnålt med tanke på hur målsnittet har sjunkit de senaste månaderna. I november gjordes det otroligt höga 3,15 mål/match, i december var siffran nere i 2,61 mål/match och i januari var det 2,52 mål/match. En annan sak man kan notera är att det har spelats 15 stycken 0-0-matcher i Premier League den här säsongen. Tio av dessa har spelats sen den 5:e december.

Nej, nu kör jag full fokus på Hull-Chelsea. Visste ni förresten att Hull bara har förlorat tre av sina elva hemmamatcher under 2008-09? Det är lika många som t.ex. Tottenham och Fulham.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kan inte komma på att jag sett en tråkigare match än Sunderland-Stoke i PL någonsin. Det positiva var att man kunde somna snabbt när man gick och la sig.

Viktor sa...

Jag såg bara de sista tio minuterna av matchen. Men vad har hänt med Sunderland? De som man anade kunde utmana topp 6? Kanske du kan bena ut problemen i Sunderland, Dahlqvist? De tycks ju bli större och fler med tiden.