onsdag 13 januari 2010

Stat me up!

Jag är inne i en svår statistikperiod just nu, känner jag. Efter lite letande på nätet kan man ju hitta hur sköna saker som helst, och mina inloggningsuppgifter till statistikföretaget Opta's databas vårdar jag ömt. Här får ni en lista över de spelare som provat skott mot mål flest gånger utan att sätta den i mål:

1. Jack Rodwell, Everton - 28
2. Lucas Leiva, Liverpool - 27
3. Scott Parker, West Ham - 25
4. Steve Sidwell, Aston Villa - 23
5. Robinho, Man City - 22
-. Jason Scotland, Wigan - 22
6. Keith Andrews, Blackburn - 21
-. Patrice Evra, Man Utd - 21
-. Jô, Everton - 21

Lustigt nog talas det om januaritransfers för flera av dessa gubbar! Jó, Robinho, Scott Parker och Jack Rodwell har - ryktesvis - placerats i andra klubbar. Jó och Robinho för att de inte levererar tillräckligt, Scott Parker för att han är stabil och Jack Rodwell för att han är ett riktigt löfte! Ingen av de fyra bör dock ta med den här statistiken när det ska förhandlas om kontrakt.

4 kommentarer:

Hjalmar H sa...

Oj vad jag skulle vilja ha en inloggning till Opta. Får väl nöja mig med deras twitter :/

Joel sa...

När kommer fredagens Rule Britannia upp på hemsidan?

Rille sa...

fina siffror. nu skulle jag dock behöva hjälp att få reda på om det stämmer som fredrik pavlidis sa i fina eurotalk, att aston villa ligger åtta på europalistan över klubbar som handlade mest under sommartransfern?

marcus larsson sa...

utan att vara ett snille skulle jag gissa att masken från LPOOL ar högst träffprocent på skott på mål. am i RIGHT?