onsdag 13 januari 2010

Gamla kläder

Man ska givetvis inte skälla på Emmanuel Adebayor och hans tankeverksamhet så här bara några dagar efter överfallet på Togos spelarbuss, som kostade tre människor livet. Det är dock både intressant och konstigt att Adebayor, i sin första TV-intervju efter det inträffade, sitter iklädd en Arsenaltröja.

Antingen tittade han i garderoben och tänkte "åh, den här har jag inte haft på ett tag - den är ju jätteskön!", eller så tänkte han inte alls. Jag lutar åt det sistnämnda.

Tvättstugan har varit fullbokad hela veckan, så Adebayor har fått gräva fram lite gamla kläder att ha på sig.

Ni är många som mailar och som kommenterar här på bloggen med frågor om Premier League-avtalet, som ju går ut för Canal+ del efter den här säsongen. Det är alltså ett bolag som heter Medge Consulting som har köpt de nya rättigheterna, men som ni säkert har sett på era digital-TV-mottagare så finns det ingen kanal som heter Medge Consulting. De ska alltså sälja rättigheterna vidare, och allt jag kan säga är att ingenting är klart, förhandlingar pågår och att besked om vilka som köpt rättigheterna givetvis kommer förr eller senare. Som ni säkert förstår sker såna här saker en rätt så bra bit ovanför mitt lilla reporterhuvud. Jag vet helt enkelt inte mer än så här, och hade jag vetat mer hade jag ändå inte kunnat berätta det för er...

Dagens ros går förresten till snubben på Bredbandsbolagets telefonsupport som installerade min nya trådlösa lilla box på bara ett par minuter, utan att ens vara här i lägenheten. Han tände och släckte lampor och hade sig från någon annan stans, och plötsligt funkade det!! Storebror ser dig, men han är ganska hygglig - så det gör inget.

6 kommentarer:

gooner sa...

Bredbandsbolaget? Niggah please.

David sa...

Fan han kan gå tillbaka. Han är ändå värdelös.

McBride sa...

Var det inte så att Adebayor fick tröjan av en liten flicka som inte hade någon större koll på att han har bytt lag?

Anonym sa...

Säg till cheferna att dom gör allt för att säkra PL-rättigheterna för flera år framöver. Att dom pantsätter frun, hamstern eller blåser Viasat bara.

Canal + måste ha kvar rättigheterna, orkar inte med Viasat!

Styr upp det här Jonas, litar på dig.

Philip sa...

Håller med föregående talare!!

Ett canal plus utan PL är ett canal plus jag inte tänker abbonera på. Ett canal plus som dessutom blivit av med både nhl och allsvenskan (eller behåller ni allsvenskan, såg någon notis om det på svt texttv).

Förresten, blev fundersam nu, skriver man ett canal plus eller en canal plus!?!?

Anonym sa...

Diskuteras i diverse forum om det inte kan vara så att den här videon är några år gammal och handlar om hans pappas död.