onsdag 13 januari 2010

Rule Britannia på nätet

Av en - för mig - oklar anledning finns ännu inte fredagens avsnitt av Rule Britannia uppe på Canal+ hemsida än. Jag har skickat mail till de ansvariga i ärendet, så de sitter med all säkerhet och jobbar med det där just nu. Jag får väl ställa mig och skrika lite på vårat "måndagsmöte" så det blir bättring till nästa vecka. Man kan i väntan på detta kolla på de tre tidigare avsnitten som Podcast, har jag lärt mig. Bara att gå in på iTunes och ladda hem 3 x 45 minuter fotbollssnack, med andra ord.

Smartast av allt är dock att titta på programmet på TV. Då gäller ju "införsnacket" fortfarande som införsnack. Här har ni sändningstiderna:

Fredag 19.00-19.45 Canal+ Sport1
Fredag 23.30-00.15 Canal+ Sport1 (repris)
Lördag 11.00-11.45 Canal+ Sport1 (repris)

Är man ute på en eventuell After Work-öl på fredagen så finns alltså chansen att se det hela när man kommer hem strax innan midnatt, och om det blir en riktigt sen kväll ute på stan så kan man istället vakna upp med programmet på lördagen lite lagom inför matcherna. Perfekt tablåläggning, om ni frågar mig!

5 kommentarer:

Hasse sa...

Blir en del tjat om RB på nätet ja men det finns ju vissa av oss som har canal plus men ibland inte har möjlighet att se programmet eller repriserna.

Sedan finns det ju dom som inte har canal plus men gärna vill se bra svenska program om fotboll något som inte direkt finns i överflöd förutom fantvs utbud men just nu har ju alla deras program uppehåll.

Måste säga att det är hemskt generöst av en betalkanal som c+ att lägga ut programmet på nätet .

Jaja keep up the good work Jonas!

McNasty sa...

Jo det är ju lätt att missa tv-sändningen.

I alla fall för oss som går in i dimman ngn gång på fredag em och krälar oss upp/hem lagom till första matchen på lördagen...

Jonas Nestlander sa...

Så typsikt att första avsnittet jag missar på tv inte kommer upp här på nästan en vecka. Ska inte göra om misstaget att missa tv-sändningen!

Jonas Dahlquist sa...

Pratade med foto-Jocke nyss, han åkte in till kontoret och skickade programmet till Canal+ Internetavdelning nyss, så nu vet jag att det kommer upp imorrn till lunch.

Matte sa...

Tjena. Kul och se att programmen går att se på weben numera, grymt. Men när kommer matchbilderna att kunna ses? Känns inte riktigt fullkomligt utan dessa.