tisdag 26 januari 2010

Nästan "Samma mamma" - spyvarianten

Jag vet inte om ni tittade på Rögle-Södertälje igår, men jag var reporter där och allt var frid och fröjd - fram till tio minuter in i den 1:a perioden. Då slog den mig lika plötsligt som oväntat. Vinterkräksjukan. Vad som har hänt sen dess lämnar jag till er fantasi, men vi kan väl säga att jag väger 5-6 kilo mindre idag än vad jag gjorde igår kväll...

Förutom att jag förstås hoppas att jag inte hann smitta någon av mina kollegor eller spelarna/tränarna i lagen, så är jag ändå nöjd med min timing. Hade sjukdomen dykt upp en kvart senare så hade ni nämligen fått se TV-sportversionen av Eva "Kräk-Eva" Nazemsson.

Nu ligger jag och kvider på ett hotell i Halmstad och ute på parkeringen står en hyrbil fullproppad med packning och möbler, som bara MÅSTE hem till Stockholm till klockan 17.00. Jag ser helt enkelt fram emot en fantastisk dag på vägarna.

En sak som gjorde mig glad var alla erbjudanden om hjälp, både igår och nu på morgonen, från mina kommentarorskompisar Petter Johansson och Björn Oldeen. Jag kunde dock inte utnyttja dem på grund av smittorisken, men ändå. Nu bär det av mot huvudstaden - med en kräkpåse i passagerarsätet. Vissa dagar kan man verkligen vara utan.

9 kommentarer:

hedlund sa...

Det straffar sig att helt plötsligt hoppa över Rule Britannia.

Tur för dig att du inte spelar i ett fotbollslag i Premier League, samtidigt som 15 lagkamrater hastigt insjuknat, precis innan ni ska spela säsongens sista match, där en vinst betyder att ni når CL för första gången.

Grimandi sa...

http://video.google.se/videosearch?hl=sv&source=hp&q=vomit%20live%20on%20tv&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#

Du hade annars sällat dig till en finfin skara människor.

Alex la viva sa...

Krya på dig! Starkt jobbat ändå måste jag säga. Ligger själv och försöker bli av med mina streptokockbakterier och en plågsam feber.

Paul sa...

Missade förra veckans Rune Brittania glömde helt bort :( nån som vet var man kan se den ? tack på förhand

Paul sa...

Missade förra veckans Rune Brittania glömde helt bort :( nån som vet var man kan se den ? tack på förhand

Paul sa...

Missade förra veckans Rune Brittania glömde helt bort :( nån som vet var man kan se den ? tack på förhand

Anonym sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Vad har det med samma mamma att göra?

Foe sa...

Vi har alla vart där, vinterkräksjukan är lite som att höra att det är landskamp på tv, man sätter sig i soffan och slår på tv och inser att det är damfotboll det handlar om, man blir helt tom, ledsen, utmattad och besudlad.