måndag 18 januari 2010

Hej vad det går!

Förra veckan fick ni vänta en evighet på Rule Britannia på nätet. Den här veckan finns det att tillgå rekordsnabbt! Bara att gå in på Canal+ hemsida och kolla, eller varför inte ladda hem som Podcast från iTunes?

En liten detalj jag kan berätta om är att tröjan jag har på mig inte är min. Den tillhör fotografen Mats. Jag hade ursprungligen en helt annan tröja med mig, en elegant vit/svartrandig historia - men det visade sig att ränderna var så tunna att det "kröp" i bilden. Det blir så när det är för smala ränder eller för små rutor i kläderna. Be mig inte att förklara det rent bildtekniskt, ni får nöja er med att tro mig på mitt ord. Det "kröp". Det var inte mycket annat att göra än att byta tröjor precis innan sändningsstart.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns som om någon borde tipsa Mats om var han kan köpa lite nya tröjor.

Owold sa...

Som vanligt ett mycket bra program!

Ett litet inlägg i diskutionen om värvningarna av Campbell och Vieira. Personligen tror jag de kommer få rätt olika roller i sina lag där Campbell kommer att vara back-up utifall någon ordinarie mittback går sönder medans Vieira kommer att få spela mer regelbundet på Citys mittfällt. Detta gör att jag tycker att värvningen utav Sol kan vara rätt klok, medans jag är mer tveksam på vilket sätt Vieira ska hjälpa City.

Unknown sa...

Herregud vilken rutten ljud- och bildkvalitet det var denna vecka! Vadan detta?

Anonym sa...

Såg både "Rule Britannia" och "Supersöndag" i helgen. Mats Olsson deltog i båda programmen. Jag har bara en fråga; får man se ut hur fan man vill i TV??, var han hittade kläderna han hade på sig vill jag inte veta...

Anonym sa...

Tja! Jag tänkte starta en liknande blogg fast om Italiensk fotboll. Tänkte bara kolla om du kunde vara schysst och ge några tips på hur man ska göra för att lyckas? :)

Skicka gärna mail till: gaamer01@gmail.com eller bara svara här i kommentatorsfältet.

Vore riktigt snällt!

hedlund sa...

Grymt, hoppas att du inte fastnar i jakten på nya gäster. Bättre att likt EuroTalk fokusera på folk som levererar och sedan testa nytt folk som du verkligen tror på, men då bredvid ett säkert kort. Så mer Alexander Axén, gärna typ varje vecka.

Stämning och känsla är viktigt som fan. Och Mats Olsson kanske av vissa fortfarande betraktas som en som har känslan. Tyvärr är vi ganska många som vet att det inte är sant. Så mindre stora namn, mer bra folk som levererar.

Och var inte för mycket ja-sägare. Bara för att en gäst håller på Arsenal behöver inte Campbell vara bättre än Vieira. Att Campbell är galen på riktigt är en faktor som man måste ta hänsyn till. Han är ingen ledare som för Arsenal (under Wenger) - traditionen vidare. Med Vieira i laget hade Tottenham antagligen vunnit mot Hull. Men inget fel på Peter Gerhardsson.

Philip sa...

Rule Britannia och Supersöndag är väl inte något modeprogram? och det är väl klart att man får se ut hur fan som helst i TV, om man inte får lön för det vill säga.

Unknown sa...

Hej jonas, såg precis Euro talk det senaste avsnittet. Är bosatt i Buenos Aires och har precis slutat snusat(göteborg rapé).. sen när jag ser dig stoppa in en under sändning så känner jag abstinensen krypa under min hud. Så tror jag ska ge dig min address och be dig skicka ett par stockar, är väl inte mer än rättvist?

Anonym sa...

Måste säga Jonas att Rule Britannia är riktigt bra. Men vet du vad som skulle göra det bättre? Mer sändningstid! Kör 90 minuter med tilläggstid. Ni marknadsför det som att ni ska nörda ner er ordentligt i engelsk fotboll, men jag tycker att det mestadels aldrig riktigt grottas tillräckligt. Jag vill ha mer ! Vem i ledningen ska jag behöva prata med för att det ska hända ?

Anonym sa...

är statisk nörd precis som du...


Gerrard - 53 Matcher tillsammans med Lucas.
36 Vinster - 10 Oavgjorda-7 Förluster
Ett poängsnitt på 2.22.

Alonso - 27 Matcher tillsammans med Lucas.
20 Vinster - 5 Oavgjorda - 2 Förluster.
Ett poängsnitt på 2.40.

Carra - 60 Matcher med Lucas.
29 Vinster - 12 Oavgjorda -9Förluster.
Poängsnitt på 2.15.


Hyppiä- 25 Matcher med Lucas.
19 Vinster - 4 Oavgjorda - 2 Förluster
Poängsnitt på 2.44.

Slumpen? Kanske det...
Faktum är att alla ovannämda spelare har bättre snitt med Leiva än vad de har med Masch.

Nej, jag vill inte få det till att Lucas är bättre än Mascherano, för det är han inte. Det tycker jag absolut inte. Men vad kan detta bero på?

Grimandi sa...

Till Hedlund vill jag bara säga att jämför man Campbell och Vieira så får Campbell anses vara en mer sund värvning. Han är inte det basket case du utmålar honom för att vara.
Ekonomiskt så är det också en sund värvning jämfört med Vieira oavsett vilka resurser en klubb har. Men Manicini gör rätt att ta dit en spelare som är lojal mot honom och har med sig respekten från övriga spelare (precis som Campbell), så jag förstår anledningen till att han plockas dit.