tisdag 19 januari 2010

Cuphetta (och samma mamma)

Ibland brukar man slänga ur sig att Ligacupen är den blott tredje mest intressanta tävlingen i fotbollsengland, efter Premier League och FA-cupen, med det hade ingen berättat för spelarna i Manchester City och Manchester Utd ikväll. Fantastisk match i största allmänhet, faktiskt. Jag gissar att min kollega Anders Fredriksson hade ganska så trevligt i kommentatorsbåset, och jag ser fram emot retren eftersom det är jag som kommenterar då.

En sak som min kompis Peter uppmärksammade mig på efter att ha tittat på gårdagens EuroTalk var följande:

En annan sak man kan notera är att yta fortfarande går före kärnfullt innehåll eftersom P3 Dokumentär fortfarande leder före Rule Britannia som mest populära Podcast.

I förra veckan tänkte jag förresten att jag skulle blogga om en svensk kvällstidnings löpsedel, men eftersom den inte hade med fotboll att göra så glömde jag bort det. Nu kom jag dock att tänka på den igen (fast jag har glömt bort vilken av Expressen och Aftonbladet det var), så här kommer den:

"BILDERNA PÅ CARL PHILIPS NYA FLICKVÄN - som Silvia garanterat inte har sett".

Det roliga är förstås att tidningen inte kände att de kunde garantera att kungen inte hade sett utvikningsbilderna i Slitz...

West Hams nya delägare David Sullivan gick idag ut och sa att Gianfranco Zola sitter säkert som manager för klubben, och vi som följer fotboll vet exakt vad det betyder - Zola ligger förbaskat löst till.

6 kommentarer:

hedlund sa...

Stort1 att du tar upp Scali, och inte bara The Shield.

Stort2 att Fredriksson kommenterade idag, så Spurs-fansen slipper honom imorgon (första gången den här säsongen?). Och jag vet att Fredriksson är Spurs, men det gör väl det inte bättre? Jag gillar hans sätt att snacka, men inte hans sätt att se matchen, tolka bedömningssituationer osv. Jävligt synd på så bra kommentatorsröst. Men han duger ändå när det inte är Spurs.

Stort3 Kungen, hahaha!

Stort4 analysen på Zola, jag är så trött på Sillt Season-bloggar som ploppar upp på kvällstidningarna som bara skriver det som står i andratidningar och sägs i intervjuer. Värst är nog aftonbladets Silly Season-blogg, är det ens journalister som ligger bakom den (inget ont om annat folk, gillar ofta SvenskaFans, men det där är verkligen inte bra).

Anonym sa...

lesa allt bloggid, nokkud gott

Unknown sa...

Det var fanimej den "samma mamma" som varit mest likt någonsin! Det ÄR ju samma person. Jag kan riktigt se Henrik Ystén trycka upp en scumbag mot en vägg i Farmington och pressa honom på lite info om vad One-Niners har på G.

Anonym sa...

Pelle Fosshaug skulle också kunna slå sig in i lika som bär duon.

Anonym sa...

Fredriksson är bra. Holmgren var bättre.


Men Jonas, du får väl aldrig åka ut och kommentera, bara sitta i Stockholm ..... ;-)

Robert sa...

Dahlquist! Några som kanske har samma mamma är väl Arsenals före detta, John "Faxe" Jensen och Kjell Bergqvist.