tisdag 1 december 2009

Korta Englandsnotiser

Just nu sitter jag och foto-Jocke i vår hyrbil på motorvägen M1 på väg från Leeds till London. Det är ganska lurigt att blogga från min mobiltelefon, och i väntan på att jag får min sprillans nya iPhone på fredag får ni nöja er med korta notiser:

* Blackpool-Preston NE var en otroligt underhållande tillställning som slutade 1-1. En gammal profil som Jason Euell fick hoppa in för hemmalaget, och det var riktigt bra drag på Bloomfield Road. Ikväll hoppas vi hinna gå på Millwall-MK Dons!

* Ni får gärna göra mig en tjänst och gå in på den här sidan - och när ni väl är där kan ni ju skriva att jag bör nomineras, åtminstone. Själv tycker jag att Bank&Niva-bloggen är klart bäst, och sen ska Lasse Granqvist vinna både bästa programledare och kommentator.

* 33 lag i VM ska alltså diskuteras eftersom Blatter tycker att Irland blev rånade på "sin" plats... det är väl ändå att ta i. Felaktiga domslut har ju inträffat förr, liksom. Så länge trögskallarna som bestämmer låter bli att låta domarna ta hjälp av TV-bilder så får vi alla leva med att det händer såna här saker.

* Glöm inte att boka in 45 minuters TV-tittande på fredag klockan 19.00 och framåt. "Rule Britannia" gör premiär i etern då.Utsikten över Bloomfield Road från min och foto-Jockes position igår. Grymt kul match och härlig arena! Blackpool hade - med all säkerhet - varit ett topplag i Allsvenskan, förmodligen Preston också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grum blogg JOnas, läst den enda sedan du börja, keep up the good work!

Undrar dock...finns det någon möjligt att se "Rule britania" programet i repris eller webb-tv/youtube etc?