fredag 4 december 2009

De sista förberedelserna

Nu börjar allt att bli klart för premiärsändningen av "Rule Britannia" klockan 19.00 på Canal+ ikväll. Jag känner mig faktiskt rätt så nervös eftersom jag har haft en hel del att stå i med reportageresa till England (kom hem 02.00 inatt) och de vanliga förberedelserna inför Premier League-lördag. När jag blir stressad så blir jag lätt förvirrad, något foto-Jocke kan vittna om. Den här veckan har jag gjort följande:

* Glömt min systemkamera i hyrbilen i England. Utredning pågår.

* Tappat bort ett band med ståuppor vi gjorde för ett reportage. Antingen ligger bandet på en vägkrog strax söder om Leeds, på en pub i Blackpool eller möjligen på något hotellrum. Utredning pågår.

* Köpt en kaffemugg med Blackpools logga på och glömt den på hotellrummet i just Blackpool. Fallet avslutat (jag lär inte få tillbaka den).

* Köpt en flaska whiskey i julklapp till min pappa och glömt den i antingen taxin från Arlanda eller möjligen på planet. Fallet avslutat (den är uppdrucken av någon annan)

* Satt mig på 1:ans buss på väg till jobbet och upptäckt att den körde åt fel håll. Problemet löst.

Annars är allting helt under kontroll.

26 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gissar att Wenger inte skakade hand med Hughes pga den harang med fula ord som han fick över sig av den gode Hughes.

Självklart i min bok att man inte skakar hand med någon som inte kan uppföra sig.

Wenger är usel förlorare givetvis men skakar alltid hand efter matchen trots det. Förlusten mot Chelsea sved väl en sådär 700 ggr värre men han skakade ju ändå hand med Ancelotti.

Agge sa...

Jonas det kommer blir grymt. Julkalendern för fotbolls älskaren. Ser verkligen framemot kvällens program.

Christian sa...

Får ha på VM-lottningen genom SVT play

Anonym sa...

Ha inte för stora förhoppningar på "ditt" program, Du är nämligen den sämste fotbolls kommentatorn/skribeten som fotbolls sverige har hört på fram till 2010-talet

hussebusselusse sa...

Upptäckte nu att du dehär spektaklet sänds samtidigt som VM-lottningen. Lite synd måste jag säga men jag väljer nog dig...

Anonym sa...

Dennis Wise var en oerhört bra fotbollsspelare vilket många vägrar inse då han ofta spelade med mer hjärta än hjärna - och det är de spelarna vi fans älskar mest. Vad som nästan aldrig framkommer när det handlar om Wise är att få, och det är oerhört få, fotbollsspelare har betytt så mycket för fans som har det svårt. Wise var alltid först med att ställa upp för klubben när det gällde att möta fansen. Han var också initiativtagare till något som idag är något som alla gör - att besöka sjuka barn för att muntra upp och entusiasmera dem.

Anonym sa...

Knäcka en iskall bira på en fredag, slå på CANAL+ Sport 1 och njuta. Detta är bra!

Unknown sa...

Hur kan man se programmet i efterhand, det var ju Bolibompa.

Unknown sa...

Störtskön första episod. Självklart kommer det sätta sig ännu mer vad det lider. Gillar framförallt uppdateringen av vad som skrivs i engelsk press, kör gärna mer sånt. Jag tycker att jag konsumerar en hel del med alla FAN-TV-program och bloggar, nyhetssidor m.m. men jag har f*n inte tid med engelska tidningar OCKSÅ :)

palle sa...

Skönt program! Keep it up!

Bellman sa...

Ni glömde nämna Dennis Wise sejour i Grebbestad :) Riktigt skönt program, kanske lite kort. Hade gärna fått vara en kvart längre så vi inte är tvungna att resa oss från TV-soffan i väntan på På Spåret.

Andreas sa...

Anonym: Ändå så tar du dig tid och går in på hans blogg...
Jonas är bäst!

Mycket bra program. :)

Anonym sa...

Rule Dahlquist!
Tack för ett kanonprogram.
Av nördar, för nördar. Precis vad som behövs för att kicka igång fotbollshelgen. Ditt val av gäster i premiären var lysande. Niva har onekligen koll på det mesta och Pavey, ja han är väl Pavey helt enkelt...
Hade aldrig gissat på att det var en premiär om man inte visste. Bra driv,snabba klipp och väldigt avslappnat, men ändå jäkligt spontan stämning.
Keep up the good work!
/Fredde

Anonym sa...

Det bästa program som någonsin tillverkats.
Min fråga är till dig som fotbollsnörd, Jonas:
Stämmer det att du bar nördglasögon för bara ett år sedan?
Då ska de finnas med på skrivbordet!
/Dennis Wise

Urban Hammar sa...

Jag vann 1000:- på ett vad, "De lägger inte mer än 20 sekunder på något som har med Aston Villa att göra". Nu har det bara varit ett avsnitt och jag hoppas du/ni ger dem mer uppmärksamhet framöver. Ingen bryr sig om Liverpool, Chelsea, United eller Arsenal. Aftonbladet och Expressen har stenkoll på dem, våga gå mot strömmen!

Unknown sa...

Ha med Niva varje vecka i detta eminenta tv-program, så är det garanterat succe´. Det han inte vet om engelsk fotboll är inte värt att veta.

Johnny sa...

Lovande start Jonas,45 minuter kändes lite kort.Det vore kul med lite fler reportage om gamla spelare. / Johnny

Teglund sa...

Mer än 10 gånger men mer snack om Liverpool dom e ju ändå sveriges största supporter klubb

Anonym sa...

Så jävla bra! Jonas kan sin grej!

Jonte sa...

Riktigt bra blogg! Äntligen någon som får med allt inom fotbollen och bara inte just fotboll utan också allt ifrån fans till bort glömde muggar osv:) Mycket bra jobb, keep up the good work!

Anonym sa...

Det enda jag vill klaga på är givetvis tiden och dagen. Vem är hemma då? Kan man se programmet i repris nånsyans?

/kenta

Olof sa...

Riktigt bra program!

Johan sa...

Bra första program med två bra gäster, keep it up!

Lika som bär: Kenny Pavey och Michael Dawson?

/Johan

Unknown sa...

Var kan man se programmet i efterhand? (förutom repriserna på canal +)?

Björn sa...

Om Jonas Dalhqqvist är den sämst kommentatorn/skribenten fram till 2010 så är Jörgen Brink svergies i särklass bästa skidskytt.

Olof sa...

Till er som vill ha mer snack om Liverpool eller liknande: De sista vi behöver är mer malande om big four, det får man höra tusen gånger om hela veckan ändå!

Första programmet var på en riktigt skön nivå tyckte jag.