tisdag 17 november 2009

Semesterbild

Ao Nang var en riktig turisthåla i Thailand som jag inte rekommenderar någon att besöka annat än som eventuell hållplats för vidare färd ut mot - förslagsvis - Phi Phi-öarna, men EN rolig sak hittade jag där. Det låg nämligen ett galleri på den stökiga huvudgatan som hade följande två oljemålningar närmast skyltfönstret (ursäkta bildkvaliteten):


Jag vet inte vilken av dem som vore skummast att ha hemma i lägenheten - Einstein i grön cardigan eller Rivaldo i Milantröja? Fantastiskt kul att föreställa sig hur en, uppenbart begåvad, thailändsk konstnär suttit i timmar, kanske dagar, och skapat en oljemålning på duk av Rivaldo Vítor Borba Ferreira. Okej för att många spelare har blivit fotograferade och hamnat på posters på pojkrumsväggar runtom i världen, men här snackar vi om en helt annan liga!

Ett tag funderade jag på att gå in och köpa den bara för sakens skull, men något sa mig att den förhandlingen med flickvännen skulle bli svår att fixa. Man måste välja sina krig.

1 kommentar:

DavveT sa...

Såg ut som Cafu, men Rivaldo har ju alltid haft ett finger av artisteri på sin repotoar inte minst hans slapstick...