tisdag 17 november 2009

Fjortondagarssummering

Sex timmar efter slutsignalen mellan IFK Göteborg och AIK satt jag och min kollega David med respektive familjer på ett plan till Thailand, och sen dess har jag inte lyckats blogga så mycket som ni kanske har märkt. Nu får det bli ändring på det!

Ska man summera vad som har hänt sen söndagen den 1:a november får det väl bli något sånt här:

* Chelseas mål mot Man Utd skulle ha dömts bort.

* Oerhört tragiskt med Robert Enkes självmord. Gripande på alla sätt, och en viktig debatt som har kommit igång.

* Erik Hamréns presskonferenser verkar bli livligare än Lagerbäcks.

* Zlatan kan gott få vila fram tills det blir EM-kval, tycker jag.

* Rafa Benitez har nog aldrig suttit mer löst på sin managerpost i Liverpool än vad han gör just nu.

* Robin van Persies skada är oerhört allvarlig för Arsenal, sex veckor utan honom är ICKE vad som håller dem kvar i toppstriden på allvar.

* Jag är fruktansvärt glad att Johan Elmander äntligen gjorde mål i Premier League igen. Dels för hans skull, men också för egen skull - nu slipper jag stå och tjata om att han inte gjort mål sen den 13:e december 2008 i Premier League-studion. Känns som att jag knappt gjort något annat de senaste elva månaderna...

* Get well Carlo Cudicini!

* Att Carlos Tevez talade ärligt om att han hade bristande motivation för tillfället tyckte jag var oerhört befriande. Han verkar ha gått vilse i sin karriär. Att han själv känner av det och berättar om det är ett friskhetstecken mer än något annat.

* Märkligt att jag, som gammal Djurgårdssupporter, skulle ha kymiga känslor efter 3-0-segern mot Assyriska i det Allsvenska kvalet. Vad är det för idioter som går in på planen och muckar gräl med det förlorande lagets spelare när allt bara ska handla om glädje?

Ja, det var väl det. Eller var det det? Har jag missat något nu?

1 kommentar:

miqlohs träning sa...

Så det är du och Fjällström som upprätthåller färgerna på Canal+ :)