söndag 22 november 2009

Elmander måste bort

Efter att ha kommenterat Bolton-Blackburn kan jag inte annat än tycka synd om Johan Elmander som måste spela i Bolton. Jag vet att han har bra betalt för besväret, men som Gary Megson leder laget så innebär det inget annat än att han förstör de bästa åren i Elmanders karriär.

Boltons insats mot Blackburn var genomgående usel. Jlloyd Samuel såg ut som en div 5-spelare och kreativiteten lyste med sin frånvaro konstant. Naturligtvis kröntes det hela med ett spektakulärt självmål signerat Sam Ricketts, med god hjälp av en felplacerad (och tyst) Jussi Jääskeläinen. Bolton ser ut och agerar som ett Championship-lag.

Bolton kommer aldrig att få igen de 11 miljoner pund de betalade för Elmander, så de vill kanske inte sälja honom - men om jag vore Johan Elmander skulle jag försöka ta mig bort från klubben medan tid fortfarande finnes. Alternativet är att stanna kvar och hoppas att Gary Megson får sparken så snabbt som möjligt, för någonting måste hända.

Annars var det kul att jobba idag eftersom GAIS-tränaren Alexander Axén var gäst i Supersöndag. Vi satt och snackade i minst en timme om allt mellan Wandersons bilkörning, tifot i mötet mellan Aris och Boca Juniors till QPR:s bortaläktare och Arsenals träningsanläggning. Axén är den mest fotbollsintresserade tränare jag har stött på, och då talar jag inte om spelsystem och löpvägar, utan om allt det andra som är fotboll. Att han sen håller på Southampton blir bara en liten plump i protokollet.

Det blir mer Axén i Canal+ i vinter, i vilket program avslöjar jag imorrn.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Somnade gott till Bolton - B'burn (inte ditt fel..) så missade Spurs-Wigan men hände väl inget i den matchen eller?

För övrigt straffsituation för Arsenal igår igen och fortfarande ingen straff.

miqlohs träning sa...

Vad jag vet så var väl Johan k*t på pengarna och valde Bolton
Att det skulle sluta på annat sätt hade varit mer än uppseeneväckande.

Som tur var insåg Tobias Hysén sitt misstag i Sunderland och har på sätt och vis räddat sin karriär igen.