lördag 10 oktober 2009

Vinnande rubrik

Fick ett par SMS idag där diverse kompisar undrade om jag hade en "beef" med Robert Laul (vilket jag inte har, tror jag). Jag förstod hur som helst att jag var omnämnd på hans blogg, och när jag kontrollerade detta så upptäckte jag att han tyckte att rubriken "Danmark-Sverige kan sluta hur som helst", hämtad från min spelblogg på aftonbladet.se, borde vara årets hittills sämsta.


Jag kan bara hålla med. Den är bedrövlig.

Det lustiga i det hela är att det inte är jag som har skrivit den - det är någon på... Aftonbladet! Så ironiskt.

Den egentliga rubriken, som jag själv skrev, finns på den spelblogg som jag själv hanterar på spelbolaget Betfairs hemsida. Sen kopierar Aftonbladet den, men ibland byter de - av någon anledning - ut rubriken. De tycker väl själva att det blir bättre, men precis som Laul påpekar är ju det inte alltid fallet.

Originalrubriken var förvisso inte så jävla mycket bättre, den lydde "Kvalmatcherna erbjuder mängder av spel". Inte alls bra, med tanke på att det inte är själva kvalmatcherna som erbjuder spelen. Den är jag missnöjd med. Dock är den bättre än "Danmark-Sverige kan sluta hur som helst".

Men, men - lite får man ju tåla. All publicitet är bra publicitet o.s.v.

Inga kommentarer: