måndag 5 oktober 2009

Alltid någon annans fel

Dagens, månadens - ja, kanske årets roligaste fotbollscitat har levererats, och föga förvånande så kommer det från Dulee Johnson. Han kanske inte hade ambitionen att vara rolig, men så här sa han i alla fall till tidningen City:

– Jag hade kunnat vara lika bra som Iniesta och Xavi om det inte vore för Aftonbladet och Expressen.

Detta fick mig att fundera på vilka jag själv måste skylla på eftersom jag aldrig blev en fotbollsspelare av rang. Listan bör se ut så här:

OLW för deras chips, Staropramen (bland andra) för ölen, pizzerian runt hörnet (for obvious reasons), ComHem för deras TV-utbud, utmärkta Kaffebar på St.Paulsgatan/Kvarngatan för den där kantarelltoasten, Playstation 2, stockholmskrogarna East, Storstad, Judith & Bertil, Peppar, Oliver Twist, Sturehof m.fl. Listan kan göras oändlig, men jag känner ändå att det är deras fel. Själv hade jag ingenting att göra med det fotbollsmässiga fiaskot.

Jag tror att varken Aftonbladet eller Expressen är Dulee Johnsons största problem. Dulee Johnsons största problem är nog... Dulee Johnson.

4 kommentarer:

Biscanbauer sa...

He, he, det är ju faktiskt helt briljant!

Synd att han inte fick rött kort igår för tacklingen på Ishizaki. Herregud, det är ju rena turen att benet inte går av. Svagt av kommentatorerna att vara så flata i sina... kommentarer.

Anonym sa...

Pinsamt var ordet. Är det någon som kan ta något på allvar med denna människa framöver?

Unknown sa...

Haha, mycket bra!

Henrik sa...

Själv skulle jag nog skylla på dålig genuppsättning. Skämt åsido. Man kan bara skylla på en person och det är sig själv. Jag skulle gärna vilja veta vad just expressen och aftonbladet gjort för att förstöra hans karriär. Och om han inte tål de två dunungarna, hur hade han då hanterat spansk eller brittisk press?