lördag 3 oktober 2009

Samma mamma - logotypspecial

En rolig sak med att komma in lite tidigt till Canal+ sändningslokaler på lördagarna är att man hinner sitta och snacka lite med de övriga i produktionen. Just när detta skrivs har jag suttit och korsförhört Petter Johansson på hans "killer facts" inför Bolton-Tottenham, och hur vi kom in på byggföretaget Bolist vet jag inte, men det gjorde vi. Petter frågade om jag hade sett deras logotyp, och det hade jag inte. Efter en snabb googling (som det heter på svenska) så såg jag den, och jag insåg direkt att det var läge för en "Samma mamma". Kolla här bara:

Ni förstår säkert redan vad jag är ute efter, men för att vara övertydlig får ni här även Wolverhampton Wanderers klubbmärke:

Min gissning är att det sitter en Wolvessupporter på någon designerstol och är jäkligt nöjd med att ha snott klubbmärket.

2 kommentarer:

Jonas Dahlquist sa...

Nu såg jag - lustigt nog - att det hade dykt upp inte mindre än två mail till Supersöndag om just detta. Både Tomas Karlsson och Andreas Ahlqvist hade upptäckt detta.

Nu var det dock så att jag fick reda på det av Petter, som själv hade upptäckt det tillsammans med vår hockeyreporter Björn Oldeen när de satt och fikade eller nåt.

hussebusselusse sa...

Jag har för mig att jag har hört att ägaren till företaget är Wolves-supporter.