onsdag 30 september 2009

Logga in

För ett par månader sen så bad jag läsarna av den här bloggen att komma in med förslag till hur ett eventuellt "klubbmärke" skulle kunna se ut för den här sidan. Eftersom jag redan har ett latinskt motto (Magis Offa Ex Loginquitas) så var nästa logiska steg att skaffa ett sådant.

Min kompis Packe råkar vara en hejare på sånt här med design, och han var en av dem som antog utmaningen - och efter mycket skissande och ett par småändringar så har han kommit fram till ett vinnande bidrag. Från och med nu ser They Think It's All Over - It Is Now's logga ut så här:


Nästa steg blir att skaffa ett hemmaställ respektive ett bortaställ. Jag sätter omedelbart igång och letar.

12 kommentarer:

Svante sa...

Jonas. Gillar du Hummel? http://farm3.static.flickr.com/2522/3968016703_959a86a1bf_o.jpg

Jonas Dahlquist sa...

Jag gillade Hummels danska VM-tröjor en gång i tiden, de med de enorma siffrorna på ryggen.

Länken blir tyvärr omöjlig - hela kommer inte med. Du får dela upp den på två rader.

Fredo sa...

Kanske något i stil med denna?
http://www.flickr.com/photos/
47959445@N00/405098503/

Och då menar jag inte Hammarbys...

Svante sa...

Vi testar igen med hummeldräkten: http://bit.ly/igKDe

Z sa...

Vore det inte snyggare om gripen (eller vad den nu är för djur) hade en foten/hov på bollen istället? Nu ser det ut som om djuret nickar bollen.

Jonas Dahlquist sa...

Vad är det för fel på att nicka nu då? När vi spelade matcher i Humegården i Stockholm när jag var liten fick man dubbla mål om det var nickmål.

Hummeldräkten: Snyggt jobbat, men jag tänker mig att TTIAO - IIN:s dräkter är mörkblå. Väldigt mörkblå. Möjligen med lite vita/röda detaljer.

Regnbågsdräkten: Nej.

Svante sa...

Mörkblått & Röd bortatröja:
http://bit.ly/sbj27

Z sa...

Fel och fel. Jag anser det ger mer pondus om gripen har en fot på bollen istället för att bollen studsar omkring och därmed inte har koll på situationen.

Oskar sa...

Jag tycker att det borde vara förbjudet att ha en blå en röd tröja som hemma/bortaställ. Man måste fan i mig välja sida. Och då menar jag inte politiskt. Everton/Liverpool, Man U/Man C med flera.

Jonas Dahlquist sa...

Svante: Bra jobbat, riktigt snyggt gjort.

Z: Jag tycker nog att t.ex Vidic har en hel del pondus när han nickar... The ball stays!

Oskar: Förstår vad du menar, men jag är en sucker för Paris SG:s dräkter, liksom Sampdorias. Blått och rött går alldeles utmärkt att kombinera.

Mange sa...

Har Canal+ ett korplag, eller funderar du på att starta ett lag likt FC United?

Anonym sa...

Jonas! Jag föreslår ett matchställ i stil med nånting som Blackburn har, inte samma färger men konceptet. Riktigt snyggt!