måndag 21 september 2009

I'm still alive

Jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat här sen i torsdags, men jag har haft fullt upp med annat. Maratonsändningen i lördags krävde en hel del, och igår var jag på Grimsta innan det var dags att bänka sig framför Chelsea-Tottenham.

Man Utd - Man City fick jag spela in och se på kvällen, men det gjorde inte så mycket. Jag visste hur matchen slutade innan jag började kolla, men jag visste inte när målen kom eller vilka som hade gjort dem. Jag kan säga att jag blev ganska förvånad när det stod 3-2 i 89:e och jag visste att det skulle bli två mål till...

Det var, givetvis, en av de grymmaste matcher jag sett på åratal. Lägger man ihop själva matchens kvalitet och dramatik med det faktum att det var ett derby och allt införsnack så blir totalsumman en av de fem bästa Premier League-matcher jag har sett. Undrar om jag inte ska försöka dra ihop en sån lista inom kort. Tottenham-Arsenal 4-5 från 2004 är nog med där också, liksom Tottenham-Man Utd(3-5) från 2001. Newcastle-Man Utd(4-3) från 2001 är ytterligare en kandidat, och det är nog Liverpool-Arsenal(4-4) från i våras också.

I övrigt imponerades jag av Liverpool, Chelsea och Arsenal i helgen. Känns som att man har skrivit det förr.

2 kommentarer:

dave sa...

Först ett helt skogstokigt Steel City Derby där självmålet helt klart håller Diaby-klass, även om Henderson visar lite lätt hur det skall gå till. Överlag en strong insats av Blades även om Ugglorna var riktigt usla i första halvlek.

Och som om inte helgen var gjord redan där fick vi det totalt vansinniga Manchesterderbyt på det med. Avslutnigen är helt bananas, Bellamy gör ett Owen-mål (löpning av högsta klass) och Owen gör ett Bellamy-mål (ett avgörande).

Och som grädde på moset hade man naturligtvis subbat in Mr. Fletcher i sin fantasy-elva inför derbyt, mumma!

Detta var helt klart säsongens helg hittills vad gäller engelsk ligafotboll!

TP sa...

Ja då har man då kommit hem efter sin debut på en PL match, och det var ju en skaplig debut som du skrev tidigare men inte kunde man ana detta, VILKEN match!! Explosionen på Old Trafford när Owen gör målet i 96:e minuten kommer jag nog aldrig att få uppleva något liknande igen. Ja nu är det väl så att man aldrig kommer få se någon liknande match igen, kan ju bara bli sämre nästa gång man sticker till England! ;)