måndag 14 september 2009

En doft av tiden innan Premier League

Igår var jag och mina kompisar Peter, Patrik och Robban på St.Andrews i Birmingham. Det var roligt, men matchen var direkt bedrövlig. Stämningen på arenan var däremot fantastiskt bra, och folk stod upp i bänkraderna hela matchen - även på långsidan där vi hade platser. St.Andrews är annars inte en av Premier Leagues 15 finaste arenor, om man säger så. Den är gammal, skitig, ful och därmed också ganska så charmig.

Med allt detta sammantaget var upplevelsen det närmaste en ligamatch från 1985 man kan komma. Tjongfotboll, bra drag på läktarna och en dålig arena. Kontrasten mot 4-2-matchen mellan Manchester City och Arsenal som vi var på i förrgår är total - där var det nytt, fräscht, fint och bra fotboll med stora stjärnor.

Rätt kul att uppleva de två ytterligheterna efter varandra, och båda har verkligen sin charm.

2 kommentarer:

TP sa...

Jag kommer vara en av alla på Old Trafford på söndag då jag gör min debut på en PL match, kommer du och dina polare kika på denna matchen också? Jag hoppas att United vinner men vad tror du om matchen?

Det är ju antagligen det hetaste derbyt på flera år och för första gången så känns det som ett Manchester derby kan konkurrera med United - Liverpool matcherna...

Jonas Dahlquist sa...

En bra debut, får jag säga...

Jag är åter hemma i Sverige nu och får njuta av derbyt på Canal+ istället.