måndag 28 september 2009

Den moderna pappan

Idag var min sons dagis stängt, och det blev helt enkelt så att jag fick ta med honom till jobbet. Nu råkar jag ju ha ett bra jobb för såna aktiviteter eftersom jobbet just idag innebar att jag skulle åka till Djurgårdens träningsanläggning vid Kaknäs för att intervjua André Jeglertz.

Vi hade bestämt klockan 12.00, och det passade mig perfekt eftersom den lille 19-månadersgalningen brukar sova middag då.

Idag ville han inte göra det, så när ni ser det lugna och finstämda intervjun med Jeglertz i sändningen från AIK-Djurgården ikväll finns det en möjlighet att ni plötsligt hör ett barn som skriker "BOLL!!!" eller "PAPPA!!" med jämna mellanrum. Han tog även ett par promenader in bakom ryggen på Jeglertz och drog honom i tröjan och tyckte att han minsann också kunde vara med och spela lite fotboll.

Blicken, kontrollen, speeden, skottet... killen har allt! Utom möjligen fysiken. Än så länge.

Jag kände mig inte jätteseriös under intervjun, direkt - men vad gör man inte för att vara en äkta 2000-talspappa?

6 kommentarer:

dave sa...

Den blicken kan döda redan nu. Alla som följer fotboll intensivt vet att en bra blick - både för spelet och för att skrämma sina mostståndare - är ett måste för att lyckas idag. Jag tror du har en framtida stormittfältare under dina vingar Jonas!

Bellman sa...

Han är ju marginellt mindre än Messi, så det ser minst sagt lovande ut.

Biscanbauer sa...

Kanske något för DIF att slänga in på vänsterbacken såhär i (den fåfänga) kampen mot nedflyttning? Sämre kan det ju knappast bli...

Tobias sa...

Vad var det för skönt Youtube klipp ni visade i slutet av sändningen i Söndags?

Jonas Dahlquist sa...

Youtube-klipp? Vet ej. Jag var i ett flygplan mellan Malmö och Stockholm då. Jag mailar redaktören för sändningen och återkommer.

Jonas Dahlquist sa...

Här har ni youtubeklippet.

Det är Charlie Davies och (tror jag) Maic Sema som "dansar".

http://www.youtube.com/
watch?v=FB7tROArfvU