lördag 26 september 2009

Dags att höja sig

Niklas Holmgren må ha vandrat vidare i livet (till Viasat), men hans enorma visdomar om jobbet lever kvar här på Canal+. Åtminstone en av dem.

En kväll på krogen minns jag nämligen att han sa följande till mig:

"Stormatcher som Man Utd-Chelsea eller Arsenal-Liverpool kan vilken idiot som helst göra, det är bara att följa med i matchen så blir det bra. Det är när du gör Bolton-Wigan som du får visa hur bra du egentligen är. Det är då man måste jobba på riktigt!"

Även om jag tycker att dagens PL-lördagsmatcher Portsmouth-Everton och Stoke-Man Utd låter ganska så hyfsade, trots allt, så förstår jag just nu vad han menar. Vi har fått anstränga oss lite extra för att få den här sändningen lika bra som en där matcherna står för en större/viktigare del av innehållet än matcherna idag. Så är det bara.

Lustigt nog är det såna här lördagar som brukar bli roliga att jobba med. Man kanske har lite lägre förväntningar på matcherna, och då är det ju förstås lättare att bli positivt överraskad.

8 kommentarer:

FredrikU sa...

Satt och kollade på Stoke- Man Utd och funderade på hur Carrick kan sitta på bänken? Ja jag vet att många menar att Fletcher börjar leva upp till hypen som han hade som junior och att Scholes fortfarande håller en hög klass. Men min åsikt är att Man Utd är ett bättre lag med honom på plan än utan, han är ofta den som fungerar som förstalänken mellan de försvarande spelarna och de anfallande spelarna och han sätter fart i förstafasspelet.

En annan sak är ju den att han och Anderson (som oxå satt på bänken) måste ha gått loss för i runda slängar 400 miljoner...

En tredje sak som slog mig är hur fantastiskt usla Pompey, Hull och Burnley (borta) är...mitt tips är att det blir dem som åker ut i år.

Henrik sa...

Det är ett problem man utd har och kommer få dras med ett tag. Lägg därtill att Hargreaves kan komma tillbaka i full form om någon månad och vips finns det 5 världsklass centrala mittfältare som slåss om två positioner i ett 442 system.

Pontus sa...

FredrikU: Om du har tittat på hur Michael Carrick har presterat de matcherna han har fått chansen den här säsongen så är det inte så konstigt att SAF sätter honom på bänken.

Kan däremot inte riktigt förstå hur Scholes kan få spela då han möjligtvis är PL's sämsta tacklare (och nog fan ska han vara där och tacklas i alla fall).

Fletcher är ju förövrigt given på Man Utds mittfält nu för tiden..

Douchebag sa...

För det första: Sir Alex vet bäst!

För det andra: Den effekt en spelare som Paul Scholes har på matchbilden, i en så fysiskt tuff match som Stoke borta, får inte underskattas.

Ja, han gör en del horribla tacklingar. Så visst, det är alltid en risk att ha honom på planen. Men det är också något som sätter respekt i motståndarna. Jens Fjellström har flera gånger visat på just den effekten som Scholes har på matchen.

Vad det gällar Carrick och Fletcher kan jag bara hålla med signaturen Pontus.

Biscanbauer sa...

Jag undrade just vart Niklas holmgren hade tagit vägen (jag har inte saknat honom)...

På tal om något helt annat, Jonas. Varför har samtliga C+ så ofantligt svårt att uttala Portsmouth på ett korrekt sätt? Det bli a-l-l-t-i-d Pawthmus eller något dylikt. Snälla, förklara!

Jonas Dahlquist sa...

Hmmm... kan jag inte svara på, och jag vet inte om det stämmer. Själv kan jag uttala det på ett lysande sätt.

bLyGE_kEntA sa...

Ja, för det verkar ju ha varit ett dåligt drag att spela med Scholes:


“He’s probably still one of the best midfielders in the world on his day – and this was one of those days" - Glenn Whelan om Paul Scholes.

Biscanbauer sa...

Ok, du är undantaget som bekräftar regeln.... ;)