torsdag 13 augusti 2009

Sluttabell 2009-10

Några av er missade det säkert i somras, men jag tvingades tippa Premier League 2009-10 redan i början av juli eftersom mitt tips ska vara med i en tidning som nog kommer ut i dagarna. Sen dess har det hänt en del, och jag skulle vilja byta plats på min 9:a och 6:a, vad säger ni? Får jag göra det?

1. Liverpool
2. Chelsea
3. Manchester Utd
4. Everton
5. Arsenal
6. Aston Villa
7. Tottenham
8. Wigan
9. Manchester City
10. West Ham
11. Fulham
12. Sunderland
13. Bolton
14. Birmingham
15. Stoke
16. Blackburn
17. Portsmouth
18. Burnley
19. Wolverhampton
20. Hull

12 kommentarer:

dave sa...

Säsongen är ju inte igång ännu, du har mitt medgivande! Själv tippar jag enligt följande. Från plats 11-17 kommer det blir riktigt kalastight skulle jag tro.

1. Liverpool
2. Chelsea
3. Man Utd
4. Arsenal
5. Everton
6. Tottenham
7. Aston Villa
8. Man City
9. Wigan
10. Fulham
11. Portsmouth
12. West Ham
13. Stoke
14. Bolton
15. Sunderland
16. Birmingham
17. Blackburn
------------------------------------------------
18. Wolves
19. Burnley
20. Hull

bLyGE_kEntA sa...

Liverpool etta :DDDDDDD

när ska folk lära sig. ;-)

Unknown sa...

Liverpool etta efter att ha tappat Alonso och efter att inte ha klarat att vinna förra säsongen när man hade maxflyt och United, Chelsea och Arsenal alla hade svaga säsonger?

Iofs känns nästan alla topp fyra svagare i år, iaf på pappret. Själv känner jag att mitt Gunners blev starkare genom att bli av med Ade och Kolo.

Med arshavin från start så kommer vi slåss i toppen ända till slutet.

Valdemar sa...

På vilket sätt hade Liverpool maxflyt förra säsongen? Gerrard och Torres spelade tillsammans vid 12 tillfällen. Dubblera den siffran i år och jag har svårt att se hur de ska misslyckas med att vinna titeln.

cerpin taxt sa...

Maxflyt? Jo man tackar. Federico Macheda någon?

Anton sa...

Liverpool vinner absolut inte, tror snarare att topp-4 ser ut så här:

1. Chelsea
2. Man United
3. Arsenal
4. Liverpool

Wesslan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wesslan sa...

Liverpools maxflyt förra säsongen.. Hur många oavgjorda hade de egentligen? Matcher de avgjorde i sista sekunden. Alla straffarna de fick, och ibland var det alla 3 sakerna i en och samma match! Jo tjena att pool tar det! Tyvärr tror jag inte mitt United tar det denna säsongen...

1. Chelsea
2. Man Utd
3. Arsenal
4. Liverpool

Björn sa...

Vem som vinner är totalt ointressant, det står ändå bara mellan 3 lag. Bottenstriden kommer däremot bli riktigt kul att följa. Hull, Burnley, Wolves, Birmingham, Bolton, Stoke och Pompey kan alla åka ur.

Vore kul att höra varför vår käre Dahlquist placerat Blackburn på 17:e plats. Allardyce har hunnit få ordning på Rovers efter Ince och kommer gneta sig till många poäng i år.

Valdemar sa...

Så här slutar Premier League 2009-10:

1. Liverpool
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Man City
5. Man Utd
6. Everton
7. Tottenham
8. Aston Villa
9. West Ham
10. Sunderland
11. Fulham
12. Wigan
13. Bolton
14. Birmingham
15. Blackburn
16. Stoke
17. Burnley
18. Hull
19. Portsmouth
20. Wolves

t-bear sa...

Varför skulle Everton lyckas slå sig in i topp 4 iår Jonas? Jag kan verkligen inte se det.

Henrik sa...

Everton är en topp 4 klubb en bra dag, men för tunn trupp förra året gjorde att dom halkade ner. Håller dom sig alla hela, så ska dom väl kunna hänga med längre.

Personligen tycker jag att dom flesta nedvärderar Arsenal inför den här säsongen. Dom har tappat Adebayor som den senaste tiden verkligen inte passat i Arsenal (lat och orörlig) och Toure som likförbannat varit borta minst 1 månad i februari pga afrikanska mästerskapen. Dessutom är Eduardo äntligen frisk. Lika så har man minst sagt ett av Världens mest intressanta offensiv för tillfället med Fabregas, Arshjavin, Walcott och Van persie. Arshjavin kan om fabregas är borta täcka upp i hans frånfälle. Lägg därtill om Rosiscky faktiskt kommer tillbaka så sticker jag ut hakan och säger att Arsenal, åtminstone på pappret har PLs bästa offensiv. Desto mer jag tänker på det, desto mer oroad blir jag som Man Utd supporter.

Ska man sedan slänga upp en tabell så blir det något sånt här.

1. Arsenal
2. Man Utd
3. Liverpool
4. Chelsea
5. Man City
6. Everton
7. Aston Villa
8. Tottenham
9. Fulham
10. West Ham
11. Bolton
12. Wigan
13. Sunderland
14. Birmingham
15. Blackburn
16. Wigan
17. Portsmouth
18. Burnley
19. Hull
20. Wolves

Värt att notera från denna säsongen tror jag kommer att bli att 5-8 lagen närmar sig topp och att det kommer bli på vippen om topp4 lagen är samma efter säsongen.