fredag 14 augusti 2009

Svennis och jag

Igår var jag i Nottingham och pratade med Sven-Göran Eriksson. Intervjun ser ni förstås i säsongens första Premier League-lördag, som börjar 13.00 imorrn. "Svennis" var precis som vanligt mycket artig, korrekt och trevlig. Han är dock ganska svårintervjuad eftersom han är så slipad och vet precis vad han ska svara på alla frågor. Det blir nästan omöjligt att överraska honom. Han svarade dock glatt på mina spörsmål om varför han valde Notts County av alla lag man kan välja mellan, och tydligen så ser han allt detta som en utmaning utöver det vanliga.

Många tror att "Svennis" har en hemlig agenda med Notts Co-jobbet, men det tror inte jag. Han verkar faktiskt genuint intresserad av att göra någonting stort med klubben. Hur det ser ut om två år vet jag inte, men just nu så är satsningen helhjärtad.

De har en del att ta tag i, för övrigt. Bara 19 spelare i truppen och så tränar de på Universitetets fotbollsplan - de har alltså inte ens en egen träningsanläggning.

Notts County har goda chanser att gå upp i år, League One bör de också kunna klara av inom något år eller två, men sen blir det mycket svårare. Jag skulle tycka att det var grymt kul om "Svennis" lyckades ta upp dem i The Championship, vad som händer sen beror helt på exakt hur mycket pengar hans hemliga konsortium från Dubai har.

Inga kommentarer: