onsdag 12 augusti 2009

Nottingham nights

Idag vaknade jag i Nottingham. Det var förvisso helt planerat, men när man flänger runt som jag och foto-Jocke gör på reportageresorna så vet man inte alltid exakt vart man är när man vaknar. En gång minns jag att jag gick omkring en halv dag i Birmingham och trodde att jag var i Newcastle.

Gårdagskvällen ägnades åt två saker: dels så laddade jag upp det där förbaskade videoklippet där jag sjunger framför Old Trafford, och dels så gick vi på Meadow Lane och såg Notts County förlora med matchens enda mål mot Doncaster. Ännu en arena att lägga till "samlingen". Meadow Lane, arena nummer 24, check!

Notts County spelade alldeles lysande i första halvlek och hade två bollar i insidan av stolpen och en i ribban, plus ett par bra chanser till. Med normal utdelning hade det stått 2-0 eller 3-0 i paus, men nu var det mållöst i halvtidsvilan istället, och sen gick Doncaster ut i 2:a halvlek och gjorde ett mål och sen var det inte mer med det. Det kändes dock som att det var en härligt positiv känsla i laget, och på läktaren var det relativt mycket folk. Alla vi pratade med är helt övertygade om att "Svennis" och kompani lyckas ta sig till The Championship på högst tre säsonger.

Inte precis den snyggaste arenan hittills...

Idag bär det av till Hull i ösregnet, vi ska intervjua Phil Brown och det kan nog bli roligt. Efter det åker vi och redigerar en himmelsk massa inslag, innan det bär av mot Coventry. Ricoh Arena blir arena nummer 25 på min groundhoppinglista ikväll när vi ska se Coventry-Hartlepool. Grymt kul med lite Carling Cup-fotboll, men man längtar onekligen efter Premier League, trots allt.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Kan du inte fråga Phil Brown varför han är en så stor pajas och körde en stor lögn förra säsongen att Arsené Wenger aldrig skakat hans hand när det finns bildbevis på att de skakat tass efter alla deras möten, både vid vinster och förluster för Arsenal. Konfrontera honom gärna med bildbevisen också.

gooner sa...

Ja just det, lite skjutjärnsjournalistik vore ball for a change!
Phil Brown is a fool.

johan sa...

Och kanske spana in stället där du ska utföra ballongdansen nästa år...

Kan du inte fråga mr. Brown om hur många poäng hans lag kommer att ha upp till rätt sida av strecket när sista omgången är spelad. Skulle visa på reporterns fina spelförståelse och stora sakkunskap om PL.

Dahlá sa...

En liten fråga som inte har något med artikeln att göra:
David Beckham har gjort mål i Premier League, Serie A & La Liga, finns där någon mer som lyckats med detta??

Dennis sa...

Dahla: Giuseppe Rossi gjorde ett mål för Man Utd i Premier League, en drös när han var utlånad till Parma och en ännu större drös i Villarreal.

Dennis sa...

Några fler som dyker upp: Edgar Davids, Kluivert, Henry och Carew. Jag har inte tillräckligt nördiga fotbollskunskaper för att räkna upp fler, men det är säkert minst lika många till.

Jonas Dahlquist sa...

Det är nog fler än så. Mellberg kanske är en outsider i sammanhanget, men jag har för mig att han gjorde ett mål för Racing Santander. A.Villa och Juve de övriga, förstås. Jag gissar att det är ett 20-tal lirare som har lyckats med detta.