torsdag 13 augusti 2009

En kväll i Coventry

Ofta slänger man ur sig kommentarer som "...det där var f-n den sämsta match jag sett" o.s.v. Just idag så råkar det vara så att den kommentaren inte är tomt prat, för tillställningen mellan Coventry och Hartlepool bjöd inte på någonting värt att skriva hem om. Det var katastrof från avspark till slutsignal.

Hartlepool vann efter förlängning, och det var förvisso en liten skräll, men båda lagen hade en så lam inställning till det hela att det var patetiskt. Enda glädjeämnet var att jag nu är uppe i 25 besökta arenor i England.

Om vi struntar i att matchen var sämre än Linus Thörnblads tävlingsnerver så såg det ut så här för mig och foto-Jocke under onsdagskvällen:

Ricoh Arena hade - utan snack - varit rankad som Allsvenskans snyggaste och bästa arena om den låg i Sverige, men nu ligger den i Coventry.

Man vet att fotbollsvärlden har blivit galen när man sitter på en arena som kostar typ en miljard, och det är 7.000 åskådare och tittar på matchen.

En av få nöjda åskådare under den första halvleken var den här bloggens eviga hjälte: foto-Jocke.

Tre matcher på tre dagar i tre olika städer - sämre kan man kanske ha det. Trots allt.

1 kommentar:

grimandi sa...

Jonas nu har jag köpt gymkort du ligger så sjukt långt efter.

om arsenal vinner ligan ska jag fan dyka med delfiner.