måndag 8 juni 2009

Tusen tack

Idag, den 8:e juni 2009, skriver jag den här bloggens tusende inlägg. Vilken milstolpe! Jag trodde aldrig att det skulle bli ett så här långlivat projekt, men ni är väldigt många fler som har börjat följa vad jag skriver än vad jag trodde var möjligt, så det är det som håller igång min motivation. Tusen tack till er alla.

Får jag välja ett inlägg - av alla tusen - som har varit extra bra och roligt så är det det här.

Annars har jag haft det stressigt som fasen idag. Lämnat på dagis, druckit kaffe med min kollega David (som bl.a. sköter Fjellströms ritverktyg i sändningarna), gått till järnaffären för att köpa sliprondeller och spackel till en vägg som ska fixas till här hemma, och nu ska jag snart sätta mig i solen och ta en kaffe till, tror jag. Jag har, som vissa av er vet, två 'ordspråk' som jag alltid använder för att beskriva min arbetssituation, och de lyder: "Det är ett helvete att vara sportjournalist, men det är i alla fall bättre än att jobba" (tack till Simon Bank för det), samt "Jag är ovanligt mycket ledig när jag jobbar, men å andra sidan jobbar jag en hel del när jag är ledig".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Höhö, fyndig länk till ditt bästa inlägg.

Ett annat roligt som hamnar högt på min lista är detta:
http://fotbollsreportern.blogspot.com/2009/03/gardagens-citat.html

cerpin taxt sa...

Grymt jobbat Jonas.
Nu hoppas vi på tusen till.

gooner sa...

1k. Stort.

Joakim sa...

Keep going!

PS: Riktigt härligt sista-inslag om allt konstigt som hänt i Premier League Lördag, riktigt skoj! :)

Kingen sa...

Jonas!
Du är en fröjd i tv-rutan med dina kompanjoner Jens och Lasse, och du är en fröjd även här. Du är den enda blogg, ett uttryck som får mig att rysa, utöver Per Bjurmans jag läser. Ni två är fantastiska. Rock on!