söndag 7 juni 2009

Semestertakten fortsätter

Ni har ju redan märkt det, men jag uppdaterar inte jätteofta nu när säsongen är över. Okej, det spelades en landskamp som kanske var av intresse - men Kim Källström slog en usel straff (perfekt "målvaktshöjd"), Micke Nilsson fick för sig att klacka undan ett inlägg och sen var VM för Sverige en lika trolig dröm som fred på jorden.

Annat som har hänt:

* Jag gick och röstade idag och som vanligt kastade sig de här valarbetarna utanför vallokalen sig över mig när jag gick in. Alla vräkte fram sina lappar med vallistor och jag tog från varenda en - man vill ju verka neutral och hemlig... Centerns lappar delades ut av Maud Olofsson, och det var väl lite skoj. Det är trots allt inte varje dag man får något av en partiledare.

* England vann igen och är i princip klara för VM 2010 i Sydafrika. Jag vet inte om jag har skrivit det här på bloggen än, men jag tror att de vinner VM-guld.

* Vi hade fest med Canal+ produktionsbolag OTW i torsdags. I lördags morse upptäckte jag att jag nu officiellt är en gubbe, eftersom jag fortfarande var bakis då...

Nästa inlägg blir oerhört speciellt för mig, eftersom det firas ett jubileum då. Det kommer imorrn. Jag lovar.

3 kommentarer:

Unknown sa...

England har betat av problemområde efter problemområde. De har nu en fantastisk coach, ett fantastiskt lag med en bra målvakt och stor bredd på så gott som alla positioner. Enda kvarvarande problemet är avsaknaden av en striker med tyngd av hög klass. Blir det Heskey eller kan någon kliva fram under säsongen?

Löser sig det här är England en av favoriterna till segern.

Batman666 sa...

Jag tror du röstade på PiratPartiet ;)

bLyGE_kEntA sa...

England har inte en tillräckligt bra målvakt och ingen tillräckligt bra bredd. Kan du, Cookie, förklara för mig var de har så bra bredd? Så nej, de kommer inte att vinna VM.