tisdag 23 juni 2009

The Championship-klädsel?

Följande bild kan nog väcka känslor, för Newcastles nya bortaställ har en ovanlig design som man antingen gillar eller ogillar. Gulvitrandigt tillhör ju inte vanligheterna, direkt...

Gult är kanske den svåraste tröjfärgen av alla, och min egen åsikt är att det här inte ser bra ut. Resultatet kunde dock ha blivit grymt mycket bättre om de hade haft tunna svarta ränder mellan de gula och vita, och jag hade föredragit vita shorts.
BETYG: En målgivande passning av fem möjliga och förvirrat uppträdande i allmänhet.

Ett annat av de nedflyttade lagen, West Bromwich, kör vidare på sin cleana look från den gångna säsongen och kommer att se ut så här 2009-10:

Blåvitrandigt är en vanlig kombination, och då gäller det att göra mesta möjliga av det man har, och det tycker jag att West Brom gör.
BETYG: Fem målgivande passningar av fem möjliga och en av planens dominanter.

Det tredje laget som får börja om i The Championship till den här säsongen är förstås Middlesbrough, och de har tänkt sig följande utstyrsel:

Precis som i West Broms fall är röda tröjor och vita byxor så vanligt att man måste bjuda på något riktigt snyggt för att få det att sticka ut. Till skillnad mot West Brom gör inte Middlesbrough det. När detta skrivs är det ännu oklart om David Wheater är den ende som ska ha den fåniga tighta undertröjan eller om alla ska ha det. Jag hoppas att det bara är Wheater.
BETYG: Två målgivande passningar av fem möjliga och slarvigt passningsspel.

Okej för att West Brom och Middlesbrough ska presentera sina bortaställ, och visst har Newcastle ett snyggt hemmaställ i vanliga fall, så bedömningen blir en aning orättvis - men att döma av de här tre ställen kommer jag att sakna West Bromwich mest i Premier League.

2 kommentarer:

Sinaken sa...

Är själv skata och jag måste säga att varken vårt hemma- eller bortaställ är särskilt snygga i år.

WBAs däremot, riktigt riktigt snygga!

Langham sa...

Kommenterade själv saken på min egna blogg. Faktum är ju att det ser förjävligt ut.Minst sagt.