onsdag 20 maj 2009

Korptorsk

Canal+ har begåvats med ett korplag i fotboll, tack vare Marcus Hammer på kontoret. Marcus ligger för övrigt en bra bit före mig i fantasyligan på premierleague.com, där TTIAO-IIN-ligan inte alls ser ut som jag skulle vilja.

Nu ikväll hade vi match ute i Sköndal mot en byggfirma, och vi fick spö så det bara sjöng om det. Matchen slutade 5-2, och jag var målvakt. Fyra av målen kunde jag inte göra mycket på eftersom de kom tre mot en och liknande titt som tätt. Ett av målen borde jag kanske ha tagit. Ett mer rättvisande resultat hade varit 10-2, men det var skojigt trots förlusten.

Vår hockeyreporter Björn Oldeen skjutsade mig till och från matchen på sin motorcykel, och jag hade faktiskt glömt hur skojigt det är att åka båge. Nu råkar Björn vara en mycket ansvarsfull ung man, så det var inte Isle of Man-körning precis, men ändå!

På söndag åker Newcastle ur Premier League, tror jag. Det är så sjukt att jag har svårt att förstå det.

6 kommentarer:

Jonte sa...

Nytt lag??? Man kan alltså inte räkna med comeback i SuS för din del då?

Unknown sa...

Bättre lycka nästa match!

bLyGE_kEntA sa...

Så fruktansvärt skönt om Newcastle åker ut. Mer självgoda supportrar får man leta efter, de tror på allvar att Alan Shearer och Kevin Keegan är de största människorna som nånsin vandrat på jorden och ser dem som några frälsare. De trodde såklart att Shearer minsann ska fixa det, men sämre tränare får man leta efter, kanske Paul Ince då.

Hejdå Barcodes, vi kommer inte att sakna er.

J sa...

är du här och förpestar tillvaron kenta efter du blivit bannad på flashback? det är nog fler som kommer sakna newcastle än inte sakna dom, oavsett vilket lag man håller på.

bLyGE_kEntA sa...

Ursäkta men jag förstod inte ett ord av vad du skrev. Jag är helt enkelt less på Newcastle och jag är absolut inte den enda. Esbjörnsson sammanfattar min ståndpunkt rätt bra i senaste Euro Talk.

loontoon sa...

Mmm usch vilka jobbiga supportrar Newcastle har. Inte alls lika passionerade som japanerna på Old Trafford. Att de ens har mage att hålla på ett lag som inte vinner titlar varje år är ju helt perplext! Extra vidrigt blir det ju när de vädrar lite hopp om att klara nytt kontrakt igen när de får in en trotjänare med vinnarmentalitet istället för JFK. Att 50 000 går på hemmamatcherna trots att klubben misskötts å det grövsta sen efter SBR's tid ger ju ytterligare vatten på kvarnen till de som tycker att supportrarna förtjänar sitt lag degraderat. Nä, det bästa vore nog om alla började hålla på topplag istället och stillsamt avnjuta sin latte i nån loge på nån exklusiv arena längre söderut på öarna...