tisdag 19 maj 2009

Jojo

En stor fördel med att den här bloggen får allt fler läsare är att jag får en massa mail med idéer och tankar om både det ena och det andra. Jag kan inte svara på alla, men jag läser dem. Jag skickar härmed ett kollektivt "tack" till alla er som mailar in.

Nåväl, jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle gå igenom alla Premier League-tabellerna för att se vilka som åkt ur och gått upp flest gånger av alla. När jag precis höll på att bli klar så small det till i Inboxen, och minsann fanns där ett mail från bloggläsaren Joacim Lindvall med en komplett uträkning av vilka som åkt "jojo" mellan divisionerna mest sen 1992-93. Egentligen tänkte jag ha publicerat min egen uträkning, men när nu Joacim gjort ett så bra jobb så kommer hans text här:

"De lag som har gått upp och ner flest gånger i Premier League är Crystal Palace och Sunderland. De har lyckats med bedriften hela sju gånger vardera. Crystal Palace har gått upp tre gånger och åkt ur fyra gånger. Sunderland har däremot gått upp fyra gånger men bara ramlat ur tre gånger. De lag som har "jojat" näst mest, nämligen sex gånger, är Leicester och West Bromwich (med denna säsongen inräknad). Fem gånger har Bolton Wanderers och Nottingham Forest förflyttat sig mellan de två högsta divisionerna.

Av de lag som riskerar nedflyttning (WBA är ju redan klara för nedflyttning) så kan Middlesbrough hamna på fem förflyttningar (står just nu på fyra). Newcastle kan ramla ur för första gången sedan man gick upp 92/93, de missade alltså endast den första säsongen utav Premier League. Hull - som gör sin första säsong - kan även de trilla ur trots sin fina start på säsongen. Sunderland kan gå upp i ensam ledning i "jojotabellen", om de skulle trilla ur i år. Då skulle det innebära att de gått upp och ner inte mindre än 8 gånger mellan Premier League och The Championship."

Ni ser - vilka stjärnor som finns där ute!!

Inga kommentarer: